Gå till innehåll
onsdag 29 januari 2025

krakker

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    6
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om krakker

  • Placering
    Kadett
  1. krakker

    Biltemas olja

    Jag har inte läst alla inlägg men... Biltemas produkter (när det gäller oljor för 4 takt) uppfyller API SL/CF vilket är precis det (eller tom högre) som är vad tillverkaren kräver.... således helt okej att använda med tanke på garantier etc.
  2. mitt råd: byt direkt ! man vill känna 100% tillit till motorns funktion då den är väldigt avgörande för att man skall ta sig någon stans alls... Som du säger är det väldigt lite jobb och en ny kostar en hundring eller två...
  3. mycket vanligt är att limporna rostar/sotas igen vilket får till följd att det blir ett högre tryck för saltvattnet att lämna systemet och då börjar det oundvikligen att läcak förr eller senare... på vissa volvomotorer är infästningen av saltvatten ut till limpan riktigt risig så det kan räcka gott med en liten översyn.. men som tidigare talare: det skall inte läcka något alls ! måste mao fixas.
  4. skulle du vilja skriva vad du gav för den ? är i begrepp att köpa en jag med...
  5. Jag tror att nordiska båtar är designade för att gå i högre sjö etc. än amerikanska... Amerikanarna tenderar att ha lägre fribord och plattare akterpartier. Sedan för att svara på om VEC är bra så är det så.. VEC betyder att skrovet bakas i vakum vilket innebär att laminatet inte är behäftat med de problem som ett handupplagt skrov kan ha. dvs. det innehåller absolut inga luftfickor (dvs. det kan inte få böldpest). materialet blir tunnare, väger mindre och är starkare. Jag vet att t.ex. ryds tillverkar det mesta på detta sätt idag.. ang. finnarna vet jag inte men jag antar att de använder samma teknik Amerikanarna skryter med tekniken med fräsiga förkortningar.
×
×
  • Skapa nytt...