Gå till innehåll
lördag 28 december 2024

nikmaj

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    4
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om nikmaj

  • Placering
    Landkrabba
  1. Hej Jag tänkte kolla om det är någon som vet färgkoden för Volvo Pentas senaste drev. Jag håller på och ska lacka om mitt drev men hittar inget om detta frånsett att man kan köpa färdiga sprayburkar. Jag lackerar själv och har en bra grossist som hjälper till att blanda rätt nyans på orten där jag bor sen tycker jag resultatet alltid blir bättre med egen lackeringsspruta istället för burk. Hoppas någon kan hjälpa mig Mvh Niklas
  2. Hej sjösatte nyligen min båt och fick efter en kort tids körning en larmsignal från motorn och förstod inte vad som var fel då alla mätare visade normala värden. När vi öppnade motorluckan kunde vi konstatera att sjövatten kylningen inte fungerade då limporna och knän var jätte varma. Det jag gjorde i höstas var att byta impeller och skölja igenom motorn med glykol. för att se om impellern fungerar så kopplade jag loss slangen från sjövattenpumpen och där kommer ett konstant flöde. Sedan har jag öppnat i bakkant på limporna där det också flödar vatten. Men larmsignalen kommer tillbaka efter en stunds körning på tomgång. kan det vara så att knäna är igensatta och då på båda sidor? En annan tanke på sidan av knät sitter en stor och liten plugg. Den stora verkar vara rena avgaser och den mindre vatten. Vid sköljning av motorn som jag kan göra med hjälp av trädgårdsslang flödar det ut vatten genom det lilla hålet (plugg borttagen) Men vid start av motorn så kommer inget vatten alls. Är det kanske värmeväxlaren som är igensatt? fjol hade vi inga problem med motorn.
  3. Hej sjösatte nyligen min båt och fick efter en kort tids körning en larmsignal från motorn och förstod inte vad som var fel då alla mätare visade normala värden. När vi öppnade motorluckan kunde vi konstatera att sjövatten kylningen inte fungerade då limporna och knän var jätte varma. Det jag gjorde i höstas var att byta impeller och skölja igenom motorn med glykol. för att se om impellern fungerar så kopplade jag loss slangen från sjövattenpumpen och där kommer ett konstant flöde. Sedan har jag öppnat i bakkant på limporna där det också flödar vatten. Men larmsignalen kommer tillbaka efter en stunds körning på tomgång. kan det vara så att knäna är igensatta och då på båda sidor? En annan tanke på sidan av knät sitter en stor och liten plugg. Den stora verkar vara rena avgaser och den mindre vatten. Vid sköljning av motorn som jag kan göra med hjälp av trädgårdsslang flödar det ut vatten genom det lilla hålet (plugg borttagen) Men vid start av motorn så kommer inget vatten alls. Är det kanske värmeväxlaren som är igensatt? fjol hade vi inga problem med motorn.
  4. Hej Vi har precis köpt en Nimbus 19 Nova. Teaken är nyligen rengjord och oljad, dock ser det inget bra ut. Det ser ut som att man har vanskött teaken i flera år och sen till försäljningen har man gjort iordning den till följd att det är flammigt. Hur gör vi iordning teaken på bäst sätt för att få en jämn och grå yta. Mvh Niklas
×
×
  • Skapa nytt...