Gå till innehåll
onsdag 27 november 2024

citymichael

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    13
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om citymichael

  • Placering
    Kadett

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Detta problem upplever jag med min *Ockelbo T17 med Weber 36/36 förgasare i, den böar på höga varv och jag har provat massor med saker, bränsletillförsel, nålventil, tändning m.m men det är precis som att den tappar orken när den blir varm.
  2. Tack för tipsen, men i så fall är det nog nån skit i förgasaren för jag har skiftat till en helt ny lös tank med ny slang till pumpen. Trodde väl inte heller riktigt på tändningen just av den anledningen att den trots allt går en stund (olika lång tid känns det som oxå..) innan den börjar spöka.
  3. Ja det var en annan vinkling, filtret sitter ju i och för sig nästan på samma höjd dom förgasaren men ändå lite nedanför. Kan man montera elektrisk pump för att ersätta den gamla mekaniska ? Det kanske är något med tändningen ?
  4. Filtret i min båt sitter mellan pumpen och förgasaren, är ett vanligt enkelt pappersfilter... Har inget filter mellan tank och pump.
  5. Som jag skrev verkar det inte vara problemet då filtret är fullt med soppa hela tiden.
  6. Har provat med nytt bränslefilter, bytt slang från tanken, kopplat på lös tank, gått igenom tändningen, bytt nålventil i förgasaren men ändå köver den sig efter en kort stund på fullgas, det kommer fram soppa för filtret är fullt hela tiden. Har pratat med MISAB i GBG som sålt förgasaren och de sa att jag skulle byta nålventil vilket gjordes igår, det blev betydligt bättre men löste inte problemet helt. Finns det någon som har något mer tips ??
  7. Problemet verkar vara soppatillförseln från tanken till pumpen, gjorde ett experiment igår med en 5l dunk med slang i som jag kopplade direkt till pumpen och jädrar i min låda vad båtrackarn gick bra. Nu skall det bytas slang / rör från tanken.
  8. Har en AQ130 (konverterad B20) med VP100 drev och den lägger av efter en liten stunds körning på maxvarv ( 4800 ca) kommer igen när man drar av gasen lite. Har bytt fördelarlock, kondensator ( brytare OK, kablar skapliga) och bränslefilter. Bestyckad med Weber 36/36 som monterades av förra ägaren, kan det vara soppaproblem eller tändingen ?
  9. Vad gäller förbud mot 2-taktare så har vi det i en sjö i Borås oxå, Öresjö som är Borås vattentäkt har så vitt jag vet 2-taktsförbud och det gäller alla vatten som levererar vatten till Viskan före Öresjö. Som någon skrev tidigare kan du satsa på en båt med inombordare, jag köpte en Ockelbo T17 i fredags för 33.000:- med en B20 i.
  10. Är det någon skillnad på propellrar till Suzuki före 1983 och senare ? Har sett att de som säljer Propulse har tabeller som säger Suzuki 40-50HP 83- 6902 Lite lustigt att det på Propulse hemsida står: 40HP 2-STROKE 80-99 6902.... och det bör ju då innebära att det är ngn slags skillnad på dem. Tacksam för tips om firma som säljer propellrar som passar Suzuki DT40 1980 Enligt Suzuki svenska hemsida skall det vara: DT 40 & 40C 1980-2000 58100-94302-019 11 1/2 x 9 Senast ändrad av citymichael | 27 juli 2007 | 14:46
  11. Finns det någon som har ett schema till övers eller till salu ? Har något problem med starten, ibland snurrar startmotorn och ibland inte, elchoken funkar varje gång...???? Någon som haft samma / liknande problem kanske vet åtgärd ?
  12. Någon som vet hur man kopplar in en varvräknare på en Suzuki 40hp 80-talare ? Och vem som säljer dylika räknare. Vilket blandningsförhållande skall man ha på soppan ?
×
×
  • Skapa nytt...