Ok, tack. Drar hela storyn.
Kört normalt i ca 30-min, går ner till ca 10knop och skall trimma drevet ngt. När jag trimmar så dör motorn! men så snart jag släpper knappen så hoppar den igång igen (motorn stannade förstås inte helt), prova detta några gånger då jag inte tror att det är sant. Sista gången jag provade gav motorn till en rejäl puff och efter det så gick den bara på tomgång under belastning. Puttrade hem i tomgångsfart, powertrimmen fungerar men displayen har delvis slocknat!!, i friläge varvar motorn hur fint som helst (går jämt utan att bluddra) men så snart jag lägger i ngn växel (fram eller back) så kan jag inte gasa mer än ca 1500 rpm, över det så bluddrar och hackar det ngt förskräckligt. För mig låter det hela som ett skämt, ser ingen koppling mellan trim och motorfunktion!! Väl hemma fick jag för mig att det kom ut avgaser på nya ställen, därav rubrik och första inlägg.
Någon som har ett tips på vart jag skall börja och riva, inte lätt att hitta en Volvo Penta service som har tid nu i semestertider!