cewan
Medlemmar-
Innehålls Antal
11 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm cewan
-
Placering
Kadett
-
Jaha vet fasiken om jag har löst felet?... Men var o pilla lite igår och det jag verkar ha kommit fram till är att det var själva UP knappen som har gäckat.. Sprayade en hel del Oxid cleaner o tryckte o hade mig o sen funka det.. Prov hissa o höll på en 15-20 ggr o det funka klockrent. jaha det verkar ha vart lite oxid o skit där... Får väl se hur det går.. Tack för all schysst support! mvh/ Christer Senast ändrad av cewan | 04 juni 2008 | 14:17
-
Många fina tips stort tack får ta och undersöka detta närmare helgen! återkommer med besked senare. fler ideer o tips mottages gärna MVH/ Christer
-
hmm.. trimläges givare dyrt / svårt att byta? felsökningstips på givarna? mvh/ Christer
-
koppla förbi? hur menar du då? mvh/
-
Hej Dök upp ett fel på trimningen av drevet.. Det går ibland inte att hissa upp drevet då det är nerfällt om man trycker på up.. Det går alltid att hissa upp drevet då det är nerfällt om man trycker på trailer Det går alltid att hissa ner drevet om man trycker down. (Det har funkat tidigare att hissa på up) Har inte hunnit felsöka så mycket ännu är väl nå oxid eller glapp i knappen?? Någon med tips eller liknande erfarenheter? mvh/ christer
-
Jag är nog beredd på att satsa en slant på att båten lutar lite åt ngt håll.. Då vi åker wakeboard efter en kompis Buster XL med en eftermonterad Pylon så blir båten ganska vinglig då man åker ut i sidorna och då fick vi exakt samma fenomen med vågorna, fast den ena vågen försvannn helt... dock så lutade ju båten extremt mycket pga den är smal går lätt i vattnet är lite v bottnad och pylonen var jättehög.. Vi har samma sak då vi drog förut efter våran Örnvik 500CLX med 90hk.. Så om någon satte sig på fel sida i båten så blev det samma sak.. Men som sagt det är bara mina erfarenheter lycka till! / Christer
-
Jo det funka fina fisken. jag körde så under förra sommaren. Så det ska funkar för dig med.
-
Hej är spekulant på en Daycruiser på 18 fot den väger strax under 1000kg och har en mercruiser 4,3L 190hk motor årsmodell båt och motor -98. märke Glastron och är en Bowrider Jag har då 2st frågor bränsle förbrukningen vad är normal förbrukning? ( kanske svärt att säga men mellan tummen o pekfingret) Och hur kopplar man in en spolmuff så att man kan få provstarta motor och se så att allt går som det ska? drevet är ett alpha ONE. Något annat man bör tänka på när det gäller dessa motorer och drev? någon särskild sjukdom eller liknande.. Förstår så klart att det är svårt att ge ett förbruknings värde efter som att det är många parametrar som spelar in så som skrov motor kondition osv. Tacksam för svar / cewan Senast ändrad av cewan | 04 februari 2008 | 21:03
-
hej Låter bra det! Jo jag har införskaffat en seriös wakeboardlina och har ett fint dragblock.. Man vart ju som tvungen att köpa riktiga grejer eftersom att dem andra billiga man haft inte hållt måttet varken kvalitets mässigt eller greppmässigt osv.. / christer
-
Hej! Tack är mycket nöjd med den båten. Den beställdes ny med 90liters tank och en Mercury 90hk ELPTO (2takt) så den e ganska frisk. Ja jag får väl ta och prova med ngn flugviktare först Syntes helt klart bättre på länken du bifogade. tack Ngn annan med erfarenheter? / christer
-
Hej! Jag har har en fråga angående Pollare på min båt. Båten är en ÖRNVIK 500 CLX Commander -02a När vi drar vattenskidor och wakeboard så fäster vi linan i dem Ögel fästena som sitter längst ner på akterspelns vardera sida. Men det jag skulle vilja veta är: Håller det om jag skulle fästa linan i POLLAR:na som sitter ca 60cm högre upp.. Det skulle underlätta vid vattensporterna eftersom att linan inte skulle släpas så nära vattnet.. och underlättar en hel del vid wakeboard åkningen. Våran ÅF här i Umeå har gått i KK sedan ett par år tillbaka. Så jag vänder mig till er. Länk så ni ser vilka POLLARE som menas. http://www.blocket.se/vi/12333276.htm?ca=2_s ngn som vet? man törs ju inte chansa MVH/ Christer