-
Innehålls Antal
11 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm ljungan
-
Placering
Kadett
Senaste Profilbesöken
Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.
-
Finns det någon som har erfarenhet av en R&D koppling mellan backslag och axel? Ska lyfta upp min båt i nästa vecka för att byta axlar och tätningar, funderar samtidigt på att montera dit ovan R&D koppling, för att spara backslaget mot vibrationer och galv strömmar. Har inga märkbara vibrationer idag, så jag undrar om man kommer att känna någon skillnad på att montera den flexibla kopplingen. Tacksam för svar
-
VARNING, nu är han igång igen. http://www.blocket.se/vi/15179991.htm?ca=15_s
-
Tyvärr, jag vill byta till en större plats
-
Jag är på jakt efter en plats som är 3,5 X 12, har själv en plats som är 3 X 8 brygga H Vid vaktstugan. Kan tänka mig att byta enbart denna sommaren, eller permanent. Har varit i kontakt med Grefab, och står med på byteslistan, men det finns ingen plats i den storleken vid dags datum. Tacksam för svar. /Mattias 0734-434216
-
Kör 600-700 distans /år inkl semester. gbg-skagern är 90 distans,så det blir fort sjömil. Vet inte varför ni snurrar in på bilar, jobbar sjölv med bilar på dagarna och jag måste säga att det har blivit en otrolig fokus på bränsleföbrukning. När man samtidigt pratar med kunderna om deras båtar så verkar det inte spela så stor roll vad det kostar för det är ju som för OSS här på detta forum, ett intresse eller hobby, och då är vi inte lika priskänsliga.
-
Ett intressant reprtage i senaste nummret av praktiskt båtägare angående CE märkning. Har egen erfarenhet om det med en motorbåt som importerats från USA. Frågade killarna i hamnen om hur många som nämner CE märkning, och fick till svar att dom flesta undrar över det men ingen som är intresserade av att betala en extra skatt bara för att skydda dom europeiska tillverkarna, för det är de som det handlar om. Jenkarna har betydigt högre säkerhetskrav på båtarna än vad vi har. Önska att Janne Josefsson kunde gräva lite i saken.
-
Själv åker jag Sea ray med 2 x V8 bensin, helnöjd. Det brukar kosta mella 25-30 tusen varje år i bränsleutgifter och när man summerar hur mycket glädje det har gett familjen så är det värt varenda krona. 1-2 krona upp eller ner spelar inte så stor roll i det stora hela, oftast är det en väldigt fokuserat om vad bränslet kostar men runt omkring utgsfterna är inte heller gratis. Har man inte råd så bytar man till en mindra båt som är billigare att äga. Ärövertygad om att det kommer mkt intressanta bränslealterantiv till våra motorer. Pengar är till för att konsumeras för det finns ju inga fickor på liksäcken.
-
Tack för alla komentarer och svar. Jag kommer att beställa 2st 6,2 L motorer med förgasare. Har bra erfarenhet av förgasar motorer, att dom fungerar i ur och skur. Jobbar själv på en bilfirma och vet vad det kan kosta när elektroniken spökar. Räknar också med att få byta brons propellrarna för att komma ner i varv på marchfart med dom starkare motorerna. Jag tror och hoppas att det kommer bli en del bränslebesparing (vid normal körning) samt bättre ax.
-
Någon som vet vad det skiljer i förbrukning med en V8 förgasare kontra V8 insprutning. Ska byta motorer och står i valet och kvalet om att välja det ena eller andra. Är det värt prisskillnaden med insprutningen? Är det samma driftsäkerhet med insprutning som förgasare? Har idag dubbla V8 förgasare som ligger på en förukning i marshfart på ca 4-4,5l/distans.
-
Det är en Sea Ray 300 Sundancer -95 med Mercruicer 5,7.
-
Är det någon som har erfarenhet vid att bara använda en motor där det sitter dubba V8 motorer i? Går det isåfall att stänga av en motor när man har kommitb upp i plan ? Är det skadligt för backslaget som står stilla?