J_sthlm
Medlemmar-
Innehålls Antal
14 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm J_sthlm
-
Placering
Kadett
-
Jag hade en Flipper Flash för några år sedan, den båten betedde sig precis på samma sätt som du beskriver, lösningen för mig var trimplan för att få ned fören, då gick båten betydligt bättre.
-
Flipper Marin i Täby säljer både gummilisten och butyltelp till din båt. Jag bytte på min båt i våras, det var ganska pilligt men gick till slut. Gummilisten kan annars vara svår att få tag på till äldre flipper.
-
Har hört att alla mackar kommer vara tvingade att ha minst ett miljövänligt alternativ, typ etanol, RME, Akrylat i någon av pumparna. En extra tank kostar en del pengar därför stänger man ned mindre mackar på landsbygden och sjömackar.
-
Om det är av intresse så har jag en 405 topp med K-kam liggandes, toppen är ganska ärgad på 4ans utblås. Om någon vill ha den för en symbolisk summa så hojta till, den har varit på väg till skroten flera gånger. Draco: vad ger Weber förgasaren med insug för effekt på en B23, är det lönt att uppgradera från en motor med solex dubbel montage (AQ145)? Varför vill du bli av med den? Senast ändrad av J_sthlm | 10 mars 2008 | 21:51
-
Plarsa: kan man komma åt och göra rent tyngderna i fördelaren? Det verkar som om fördelarna är ganska väl skruvade. Hur som helst, jag tror du klarar dig bra med en ignitor, du slipper iaf kondning och brytarspetsar. När jag monterade ignitorn så drog jag inte fast delarna i fördelarhuset tillräckligt hårt, efter ett tag började delarna skaka loss och motorn betedde sig minst sagt märkligt och jag kunde inte förstå vad som var fel. Lämnade in båten hos en båtmeck, han bara skakade på huvudet när han hittade felet
-
Igår började jag med att riva ur insidan av rufftaket. Alla små skruvhål har gjort att vatten läckt in och distansmaterialet ruttnat. Det ser ut att bli en spännande vår man har framför sig
-
Jadu, jag vet inte varför det skiljer, vet bara att det skiljer Du kan prova med en bilfördelare, dock har jag hört att fördelare med olika boschnummer kan ge andra tändkurvor, pga att magneterna öppnar annorlunda. Men jag vet flera som kör på bilfördelare utan bekymmer. Å andra sidan, om du konverterar till elektronisk tändning så tror jag inte magneterna spelar någon roll ändå (rätta mig någon om jag har fel).
-
Tjenare, jag undrar om det är någon som har prövat att 'tejpa' ihop en hel pappers båt med silvertejp eller liknande. Anledningen till att jag frågar är att jag har tillgång till jätte billigt papper men inget lim. Båten jag tänkt att bygga är en s.k flatbottnad takbåt på cirka 50-60kg och 3,5m lång.
-
Jag köpte min på Ronwill speedshop, där fick jag hjälp per telefon att få rätt modell. köpte även en tändspole (Flamethrower) vet inte om den gjorde skillnad, men det känns bra iaf Bifogar en bild på fördelaren så förstår du vad jag menar med \skruvat\ lock Senast ändrad av J_sthlm | 28 februari 2008 | 21:16
-
Om fördelaren är orginal med fastskruvat fördelarlock kan de vara svåra att få tag på hos mekonomen eller biltema, de flesta lock till bilar sitter med snäppfästen. kolla hur locket är monterat innan du köper. Jag bytte lock till min AQ145 i våras och det slutade med ett Volvo Penta orginal lock á 700:-. Mao kan det vara billigare att byta hela fördelarhuset om man köper beg. Bytte även till Ignitor och det funkar klockrent! Motorn startar direkt. Senast ändrad av J_sthlm | 28 februari 2008 | 19:09
-
Synd, och avståndet är rätt 0,7mm, har du fått på magnetringen ordentligt, jag fick ta i ganska mycket för att få den på plats. Är anslutningar till tändspole ok, om varvräknaren är kopplad till tändspolen så kan varvräknaren bete sig märkligt (pendla) om tändningen knasar. Men sen kan det även vara som du säger att det är bränslet som spökar. Lycka till hoppas du hittar felet!
-
Exakt detta jag funderat på, men i detta fall borde det vara toppen som limpan sitter på som korroderar, toppen är gjord av aluminium som ligger betydligt längre ned på skalan över ädla metaller jämfört med rostfritt. Skulle gärna ha/tillverka en rostfri limpa men som sagt, jag vet inte vad som kan hända.
-
Har haft samma tanke, någon som vet hur aluminium och rostfritt funkar ihop? Inte så kul om allt som återstår av toppen är vitt pulver en dag
-
Hade exakt samma problem med min motor (AQ145) i förra veckan, dubbla fögasare och brytarlöst system (ignitor). I mitt fall hade muttrarna som höll fast givaren till tändningen i fördelarhuset lossnat, Givaren skall ju sitta 0.7 mm (ignitor) från magnetringen annars blir det inge bra. Dessutom var mina förgasar inte synkade, men elektroniska tändningen var det som ställde till det mest. Kan kanske vara värt att kolla iaf