Gå till innehåll
onsdag 25 december 2024

lilj

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    4
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om lilj

  • Placering
    Landkrabba
  1. Vill tacka för alla svaren. Är väldigt osäker hur det ser ut med överhettningsskyddet. Vad jag fått höra så ska det inte finns något sånt på min motor, utan att den ska bara summra om den går för varmt. Fast om man tänker på symtomen så känns det verkligen som att det sitter ett överhettningensskydd. Den enda ljusbruna sladden jag känner till kommer ifrån termostathuset och den är inte inkopplad. Oavsett om jag har överhettningensskydd eller ej så känns det som att impellern är boven i dramat. Den orkar kyla på lägre varvtal men inte när man kör på för höga för länge. Det blir att byta den nu i veckan och hålla tummarna.
  2. Hej vro pumpen är bort plockad sen ett antal år. Har ej bytt impeller på ett antal år men det kommer vatten ur motorn. Har ej kännt på vattnet som kommer ut ur motorn utan mer bara kollat att det kommer vatten samt att det inte är ånga som kommer ut.
  3. Finns det ingen som har ett tips ens? Är själv inne på att felet sitter i tändplattan? Har dock ingen lust att köpa en ny bara för att prova. vad kan det annars vara för fel? känns som att det finns inte så mycket mer att byta längre? Är tacksam för alla typer av svar.
  4. Har en Evinrude 60vro -89 som är väldigt nära på att hamna på botten. Motorn går bra på alla varvtal i 2-3 minuter sen vips så börjar den tok bluddra/misstända på varvtal över 2500 rpm. Startar om motorn och den går bra igen på alla varvtal i ca 30 sekunder sen samma symtom igen. Har bytt tändspolarna och cdi boxen utan resultat. Vad kan det vara för fel? Någon annan som råkat ut för något liknande fel och löst det? Är tacksam för alla svar.
×
×
  • Skapa nytt...