Smurfen
Medlemmar-
Innehålls Antal
41 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm Smurfen
-
Placering
Fänrik
Senaste Profilbesöken
Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.
-
Var nere ock titta på nya Flipper på All för sjön. Kan bara konstatera att den är riktigt snygg. Dock hade den vissa tveksamma detaljer. För att kunna öppna luckan i aktersoffan, var man tvungen att ta bort dynorna. Dessutom var iläggsskivan för solbädden av tveksam kvalitet och verkade ogenomtänkt. Ett stort plus för den mycket genomtänkta förarplatsen. Dock är jag inte lika förtjust över att man numera lägger in laminat stället för äkta teak i sittbrunnen och på däck. Är det någon som har erfarenhet av laminat vs. äkta tak? Hur blir laminat med tiden? Är det någon som beställt en ny Flipper 670 dc och kan dela med sig av erfarenheter. Senast ändrad av Smurfen | 07 april 2012 | 21:18 Senast ändrad av Smurfen | 07 april 2012 | 21:18
-
Lysande! All information mottages tacksamt.
-
Grattis till en mycket snygg goch förmodligen även bra båt. Jag har själv suktat efter en Yamarin 64/65 DC en längre tid. Var nere på båtmässan (Allt för sjön), men där hade dom inte någon 65:a uppställd. Jag har även tittat på Yamarin 68 DC och dess konkurrenter (Finnmaster F68, Nordkapp 655 och nya Flipper 670 DC). Dom hade inte heller Yamarin 68 DC eller Nordkapp 655 uppställda, så där gick det inte att jämföra på plats :-( Valde du med (720s) eller utan (720) ekolod? Vad blev det för motor (F150)? Visst har årsmodell 2012 av F150 startspärr inbyggd? Hamnkapell är lysande. Betydligt billigare än ett körkapell när det är dags att byta och så blir det mindre insläpp av ljus (klädseln bleks mindre) och förhoppningsvis trivs måsarna mindre bra att sitta och skita på ett hamnkapell än ett körkapell ;-) Hoppas att ni får en mycket trevlig båtsommar i nya båten. //Per
-
Jag var också och klappade på Flippers nya 760 och 670 DC. Dock gillade jag inte riktigt att man använder sig av teaklaminat. Hade hellre föredragit äkta teak. Såg att Flippers 760 var bestyckade med äkta teak, så kanske även 670 DC går att få med teak. Är intresserad av en 670 DC och hade tänkt jämföra med motsvarande från Yamarin och Nordkapp. Gissa om jag blev besviken när varken Yamarin 68 DC eller Nordkapp 655 fanns på plats. Jag tänke äntligen kan jag jämföra dessa under ett och samma tak, men icke. Passade även på att titt på AMT:s nya 230 DC. Även den var riktigt fin. Dock hade inte visningsbåten den design på sittbrunnen som den slutgiltiga kommer att få enligt säljaden. Jag gick omkring i 6 timmar och hade en riktigt trevlig dag ute i Ålvsjö. Senast ändrad av Smurfen | 04 mars 2012 | 21:22
-
Är det någon som varit på båtmässan och har några uppfattningar om Flippers nya DC, 670 DC? Har en längre tid sneglat på Yamarin 68 DC och Finnmaster F68. På bild ser Flippers nya verkligen innovativ ut, men hur verkar den vara hopskruvad? Hur är den i jämförelse med Yamarin och Finnmaster? På bild verkar den vara ett rejält lyft i jämförelse med föregångaren(?) 630 DC. Hur kommer nya DC:n stå sig i konkurrensen?
-
Var inne hos en Yamarinhandlare i veckan och nu verkar det som att dom sänkt priserna en del. Tidigare ville man ha dryga 500.000 kr för en Yamarin 65 DC med en Yamaha F150. Nu har man sänkt priset med 30.000 kr till drygt 470.000 kr för samma paket. Hur långt ner är dom beredd att gå i pris? Är det någon som köpt en Yamarin 65 DC med en F150 i och fått ett pris som understiger 470.000 med en F150 i grundutförande?
-
Vad är det för kampanjpris du fått? Jag har sökt på blocket.se och ser att Scand Marine OU har det bästa priset (445.000.-). Frågan är bara om man törs köpa av dom? Är det någon som gjort affärer med dom och kan dela med sig av sin erfarenhet?
-
Är det någon som köpt en Yamarin 65 och kan komma med erfaremheter av den? //Smurfen
-
Är det någon som har köpt en 65:a? Vad fick ni betala för den. Enligt flera är det i år inte något större prutarläge, men visst kan man få ner båten i pris... frågan är bara hur mycket. Tittar man runt så ligger riktpriserna runt 506.000 för en 65:a med en F150AETX. Själv funderar jag bl.a. mellan en 64:a och en 65:a (båda nya hos handlare). 65:an har en del intressanta lösnngar som jag gillar bl.a. panelen där man kan fälla in en plotter/GPS och nedgången till ruffen som är betydligt elegantare än föregångaren. Hur resonerar ni andra som tittar på en 64:a nu när 65:a finns på marknaden? //Per
-
Vi har åter igen varit och tittat på en ny 64:a. Vad har du för propeller till din 225:a? Vad jag kunde förstå av säljanren, så är det en BS som är standard med med pristillägg så kunde man få andra propellrar. Vill helst ha en rostfri så att man slipper lacka om propellern vart och varannat år. Senast ändrad av Smurfen | 23 april 2011 | 21:16
-
Även jag är intresserad om vad ni som äger dessa båtar tycker om den. Vad är bra och vad är dåligt. Hur är den jämfört med andra båtar i samma klass t.ex. yamarin 68 DC /Smurfen
-
Är det någon som har hunnit provköra en 65:a och även har erfarenhet av en 64:a? Funderar på dessa två båtar. Nu när 64:an är påväg ut ur sortimentet, är det något man ska sats på eller ska man hosta upp yterligare 80.000 - 100.000 och gå på den nyare 65:an? Jag kommer sannolikt ha båten i många år (10 år?), så när jag ska sälja vid den tidpunkten så finns sannolitk inte heller 65:an kvar på marknaden i dagens skepnad. Det 65:an har som jag uppskattar är en mer praktisk nergång till ruffen och en instrumentpanel där man kan fälla in en plotter/GPS. Något jag tycker ser snyggare ut än att han en som sutter på bygel uppepå panelen.... fast den kostar så klart betydligt mer än en 64:a. Ni som idag har en 64:a utgår jag är nöjda och inte funderar så mycket på att byta till en 65:a eller... /Per
-
Det här med att bestämma sig är inte lätt. Vi i familjen (två vuxna och en son på snart nio år) fungerar på alternativen Yamarin 64/65 och yamarin 68 med alternativen F150AETX och F225BETX. Så vitt jag kan förstå så lär F150 räcka för en Yamarin 64, men bli för klen för en Yamarin 68. Å andra sidan så lär väl ljudnivån bli aningen lägre med en F225B, men å andra sidan 50 kilo mera på aktersegeln, samtidigt som det nu finns en ny generation på marknaden som både är starkare, lättare och bränslesnålare... suck Ser att du kör med en Yamarin 64. Vad tycker du om båten? Har endast testat en Flipper 630 DC med en 150 Optimax i den storlekskkallsn. Frugan vill gärna ha kylen och toan som 68:an erbjuder, men å andra sidan så går du ju alltid att göra sina behov i en hink. Har BE-körkort och bilen får dra 2000 kg, så vikten är inget problem (åtminstone inte fram till rampen) /Per
-
Jag har också funderingar runt beteckningarna. Jag tittar på alternativen Yamarin 64 och 68 och ser att www.gbm.se på blocket säljer två yamariner: Yamarin 64 DC med en F200 CETX för 495.500kr och Yamarin 64 DC med en F225 BETX för 459.800kr Vad är det för skillnad på motorerna? Paketet med F200 är 35.700kr dyrare och har 25 hästar mindre. Någon vital skillnad måste det vara. /Per