Gå till innehåll
lördag 11 januari 2025

LarsEriksson

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    8
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om LarsEriksson

  • Placering
    Kadett

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Köpte en lastramp från www.kvistberga.net till vår Flatcoated. Fungerar perfekt då den är teleskopisk och kan användas både i för och akter. Hon var lite tveksam i början till att gå på den men efter ett par försök springer hon utan att tveka upp och ned.
  2. Hejsan! Är båten helt ny? Jag hade tidigare en Ryds 23DC med samma problem, i mitt fall var det läckage vid någon bälg/genomföring vid sköld (fick det aldrig riktigt bra förklarat). Bara att reklamera.. //Lars
  3. Hej, Kan rekommendera ett propellerbyte däremot om du fortfarande har standardprop på din båt, jag provade ett flertal propar och fastnade tillslut för en Thunderbolt från propellertrim. Betydligt bättre acc och orkade hålla planing ned till 10kn.. //Lars
  4. Hade tidigare en 23DC med flödesmätare och den drog också i snitt ca 1.6-1.7, tyvärr verkar det vara svårt att åka så mycket snålare:-( Mest ekonomiskt fart för mig var ca 23-24knop där den lätt lastad drog ca 1.3-1.4. Mvh Lars
  5. Helloj! Har en Ryds 23DC och har just bestämt mig efter att ha testat flera olika propellrar,(Ballistic 17, 19 Apollo 17 19 Thunderbolt 15.5*17) Slutsatsen blev som för dig att 19 var alltför stort, Thunderbolten i 15.5 diameter o 17 stigning däremot var riktigt bra, ungefär samma toppfart men otroligt mycket bättre acceleration plus att jag nu kan i plan nedåt 11-12 knop med samma bränsleförbrukning som vid 24knop. (väldigt skönt vid alla 12knopsbegränsningar). Kan varmt rekommenderas:-)
  6. Jodå! Du behöver 2st 120 Ohms motstånd och lite skärmad kabel. Använd den lilla adaptern från NMEA till CAN, löd ett av motstånden mellan grön och vit från adaptern och skarva sedan med den skärmade kabeln du köpt på tex ELFA till lagom längd så att du når fram till din GPS, löd sedan ihop det andra motståndet mellan grön och vit i andra änden på kabeln. Där kopplar du även samman den gröna och vita från din GPS, resten enligt beskrivningen från GFS och GPS, fix o färdigt! :-)
  7. Också intresserad av hur man gör.. Manualen till flödesgivaren säger bara att man behöver ett Cankit från garmin och supporten verkar inte veta hur man kopplar, bara att instruktioner medföljer kitet.. Finns iof en beskrivning här http://www.thehulltruth.com/forums/thread-view.asp?tid=195398&start=1&highlight=gfs 10&highlightmode=1 som jag tänkte prova...
×
×
  • Skapa nytt...