Gå till innehåll
måndag 23 december 2024

lovenvik

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    44
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om lovenvik

  • Placering
    Fänrik

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Hej. Ska i med ny motor, sköld och drev i min Ockelbo T17 Deluxe. Har tidigare kollat på en AQ170/280 kombination. Men har läst mycket på forumet att just AQ170 motorn ska krångla och ha väldiga problem med värmen/kylning ETC. Den jag kollat in är denna: http://212.112.179.20/images/03/0306481199.jpg http://212.112.179.20/images/03/0317284346.jpg Ny servad - olja och oljefilter, ny olja i drev, nya tändkablar och tändstift, fördelarlock och brytare. Topplock renoverad 2009 med nya ventiler och rostfria säten. Men nu blir jag som sagt lite gundersam när man läser så mycker negativt om den. Va skulle ni annars rekommendera att sätta i för paket ? båten ska användas mycket innom vattensport så det lär vara lite drag i motorn, gärna 6:a. Har setat en b20 med 100 drev i den sen förr men tycker det känns lite omodernt. Priset ska ligga mellan 20-30k MVH Robin Senast ändrad av lovenvik | 18 april 2011 | 16:29
  2. Du får Gärna skicka till min mail robin@lovenvik.se ... Gäller även andra om ni har någe användbart. Tack så mycket! Skulle även vara jätte om du vet nån bild på generatorn,startmotor samt tändspolen då jag inte kan se nå märkningar på mina slitna saket:P Är det inge relä med i allt också ? Senast ändrad av lovenvik | 30 juni 2009 | 22:04 Senast ändrad av lovenvik | 30 juni 2009 | 22:07 Senast ändrad av lovenvik | 30 juni 2009 | 22:19
  3. Hehe. Tack så mycket hoppas det hjälper mig att få fart på motorn. Kom med mer förslag ni andra som läser detta!
  4. Historian lyder. Skulle lyfta ur motorn ur båten för att byta oljetråg. Den som hade lyften sa en dag att jag hade 1 timme på mig att lyfta ur motorn. Så i panik slet jag loss alla kablar och trodde i min vildaste fantasi att jag skulle kunna komma ihåg hur allt satt. Nu efter vintern har jag lyft i mororn igen. men kommer inte ihåg specielt mycket. Försökte läsa lite kablar och mäte men allt är omdraget av förra ägaren så ingenting med färger eller plus och minus stämmer. Nu slängde jag mätar och bestämde mig för att dra om allt igen och märka upp ordentligt. Tänkte fråna här om någon vet nått bra enkelt elshema. Enklast möjliga. Helst med bilder på grejjerna också om sånt finns =). Tack för snabba svar!
  5. Historian lyder. Skulle lyfta ur motorn ur båten för att byta oljetråg. Den som hade lyften sa en dag att jag hade 1 timme på mig att lyfta ur motorn. Så i panik slet jag loss alla kablar och trodde i min vildaste fantasi att jag skulle kunna komma ihåg hur allt satt. Nu efter vintern har jag lyft i mororn igen. men kommer inte ihåg specielt mycket. Försökte läsa lite kablar och mäte men allt är omdraget av förra ägaren så ingenting med färger eller plus och minus stämmer. Nu slängde jag mätar och bestämde mig för att dra om allt igen och märka upp ordentligt. Tänkte fråna här om någon vet nått bra enkelt elshema. Enklast möjliga. Helst med bilder på grejjerna också om sånt finns =). Tack för snabba svar!
  6. okej . Ja jag har försökt att känns med handen under motorn men verkar inte som att den sitter fast i nånting där. Den där ringen du menar som du fick hugga sönder. Är det den som sitter bakom drevet där axeln ska gå in ? ca 15cm i diameter. sitter med 6 eller 8 bultar om jag inte mins fel.
  7. Tjena. Nu är det så att min motor har stått under vatten så lär lyfta ut den och renovera. Jag undrar hur man får ut en b20 motorn ur en ockelbo t17 delux. Vart sitter den fast? verkar ju inte som att den sitter i orginal motorfästena iaf. Tack för snabba svar.
  8. Nu har jag fått ett ytterligare problem. Jag var ute och åkte båt häromdan. åkte och fiskade. gick inte als fort. sen small det lite lite. inte specielt högt. och det som hända var att växeln hoppa ur verkar det som. för när jag skulle gasa varvde bara motorn och det är lika fortfarande. Man trycker i framåt och precis när man tycker att växeln ska hoppa i så börjar den varva ur ist. men vajjern går lite trögare. Jag har öppnat kåpan vid reglaget och den som ska åka frmmot när växeln ska hoppa i verkar inte åka så mkt som den ska åka. Är det nån som vet vad problemet är ?
  9. Ja det har jag. Tänkte du att det kan vara avgaserna som komme rupp som gigantiska bubblor och slår sönder vågen eller?
  10. har inge trimtilt men kan ju ställa upp motorn innan jag åker. funkar det?
  11. Blir det bättre med en propeller med mindre lutning.
  12. Eller kan det vara alla avgaster som kommer upp ur vattnet i en väldans fart som förstör vågen ?
  13. Jag börjar fundera på om det är avgasröret som slutar jäms med båten som kanske slår sönder vågen. Senast ändrad av lovenvik | 21 maj 2008 | 22:10
  14. Kan du utveckla detdär lite kanske ?
  15. Här var jag ute och åkte i ca 25-28 knot skulle jag uppskatta det till. SOm ni ser så svallan ena vågen över totalt medans den anndra är str och fin.
×
×
  • Skapa nytt...