Gå till innehåll
torsdag 07 november 2024

Pjerre

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    8
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Pjerre

  • Placering
    Kadett
  1. Hej! nu är jag glad!! Har haft den på rep och har varit ut två gånger utan problem... Till alla som upplever samma problem, Byt PP AY, CD 2 Det är någon del som hör ihop med elektroniken men fråga mig inte vad eller vart!!
  2. Snart är sommaren här och jag tänkte bara kolla om det finns någon som har upplevt något liknande och/eller kan tänkas ha någon idé!!
  3. Hade bort förgasarn och lyckades lokalisera insugsplattan men den såg grymt fräsch ut så jag tror inte det är den. Och vad jag kunde se så var den av gods inte av plast, motorn är för övrigt av -96 års modell. I alla fall så var vi ut och provade skiten igår igen efter lite elfelsökning mm Som vanligt så gick motorn suveränt bra!!! En liten film (3gp format) Trevlig helg alla lyckliga motorbåtsägare!
  4. Tomas (dilba): Er evinrude hade den problem jämt eller var det också bara när den blev varm? Det som är skumt med vår motor är att den går bra i baljan på serviceverkstan men så fort det blir motstånd alltså när den sitter bak i båten så krånglar den. Kan det vara så att den går varmare bak i båten än vad den gör i baljan? så att överhettningsskyddet krånglar i båten men inte i baljan? Ska ta ut tummen ur handen och försöka lokalisera insugsplattan!
  5. Uppdatering! Har haft den på service där de bytte tändstift, rensade gasaren på skit, mm, gissa om det blev något bättre? NEJ!
  6. Det var en idé skall testa.. Edit 10/6 Provade i förmiddags att ha tanken i högläge och även att pumpa, helt utan framgång. Senast ändrad av Pjerre | 10 juni 2007 | 23:57
  7. Tack för de snabba svaren, dock... Hos den första verkstaden hade de våran tank med tillhörande slang, så det är inget problem på den kopplingen, och JA luftskruven är öppen!
  8. Har ett intressant men riktigt tråkigt problem. Motorn (Evinrude 15hk mitten på -90) går som en klocka så länge motorn är kall men efter ca 5 minuter börjar den hacka ungefär som om bränslen pumpas in i jämn rytm, detta endast vid höga varv. Men ju längre man kör går problemen ner i varvtalen och till slut kan man endast puttra fram på tomgång utan att behöva hacka fram. Nu till det intressanta! Vi har haft in motorn på verkstad där de kört motorn i tank i en timme på höga varv helt uten problem och likadant på två olika verkstäder. Men så fort motorn sätts på båten börjar den krångla. Någon som har nått tips på vad det kan vara för fel? Tack på förhand / PK
×
×
  • Skapa nytt...