Gå till innehåll
måndag 11 november 2024

Entusiast

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    6
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Entusiast

  • Placering
    Kadett
  1. Vad är att tänka på när man mot hösten drar upp båten..tänkte mig mest på motorn. En 90 års-mod. av Evinrude på 115 hk och utombordare !!
  2. Finns det något man kan göra med enkla medel för att få motorn att gå jämnare och förhoppningsvis förbruka mindre bensin ? Motorn i fråga är en Evinrude 2-takt på 115 hk, utombordare ! Har bytt bensinfilter tändstift, men upplever endå motorn som orkeslös. Såg att det finns en RÖD justeringstapp( c:a 2-3 cm ) lång vid insprutningen! Vad reglerar den, och kan man få bättre krut i motorn genom att ändra dess inställning ?? Är justeringsbar i 180 grader, står för stunden i ändläget vridet till höger. Kan tilläggas att jag blandar oljan direkt i bensinen om den skulle vara för det ändamålet.. Tacksam för svar. Senast ändrad av Entusiast | 12 augusti 2007 | 19:35
  3. Tackar för ett utförligt och snabbt svar.. Ha en fortsatt trevlig båtsommar !!
  4. Rekomenderas byte av impeller inför varje säsong, och vad är anledningen till att dess hållbarhet inte är längre ??
  5. Vad kan man tänka sig att en daycruiser runt 20- fot med en 115 hk (2-takt Evinrude årsm. -90) utombordare drar om man marchar runt 20 knop. Båten väger runt 900 kg, och toppar runt 31-32 knop. Bensinmätaren ur funktion för stunden !! Senast ändrad av Entusiast | 03 augusti 2007 | 10:44
  6. Vet någon om båten Sunbird blivit uppköpta el.om tillverkningen har lagts ner? Finns det någon Generalagent i Sverige för märket eller kan man via någon amerikansk sida få kontakt för reservdelar, i mitt fall gäller det ett kapell !!
×
×
  • Skapa nytt...