Gå till innehåll
söndag 24 november 2024

kmv2100

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    14
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om kmv2100

  • Placering
    Kadett
  1. Hej. Titta på länken jag sänder med där köpte jag kapell till rätt bra priser. http://www.garbo.us/kapell.htm
  2. Förarbevis på 70 talet samt skepparexamen på 80 talet. Segelbåt 30 fot mest på på Västkusten.
  3. Tack. Jag får följa kabeln helt enkelt
  4. Har en Ballad med en Seldénmast som har massa gamla hål som jag tänkte svetsa men en expert på Seldén sa bestämt. Svetsa aldrig på en mast. Aluminiumen får helt andra egenskaper av värmen som blir vid svetsningen och masten blir svagare med ev mastbrott som följd. Mvh Bengt
  5. Tack. Men det är inte den instrumentpanelen som har två varningslampor. Är det den med tre som du beskriver så skulle oljetrycket vara i mitten.... Då har jag haft tur att inte motorn skurit för den blinkar svagt när man kör. Det är konstigt att det inte står någonstans på panelen eller i manualen utan att man bara får gissa.
  6. Har en Ballad med en MD6A där instrumentpanelen har en tempmätare, sen kommer tre varningslampor i rad. Från vänster Röd, Röd, Orange och sist en tankmätare. Vad är det för tre varningslampor. Det bör ju vara laddning och oljetryck men i vilken ordning och vad är den tredje? Tacksam för svar.
  7. Om man är ute vecka 28-30 så får man bara konstatera att det inte finns plats för alla att ligga ensam i en naturhamn. För 10 år sen gick det men tyvärr inte längre så alla får tyvärr vänja sig vid att naturhmnens lugn är ett minne blott. Tragiskt men sant. Men jag hoppas att folk visar hänsyn och väljer en annan vik när det finns plats. Men alla gamla sjöbjörnar har nog svårt för detta. Västkustbo
  8. Hej. Har en Mercruiser med alpha one drev och när ett drev läcker brukar vatten komma in men jag tror att olja läcker ut på min. Har någon varit med om att olja läcker ut till motorrummet från drevet? Och vad kan det i så fall vara som behöver bytas? Motorn är torr under och verkar inte läcka. Tacksam för svar.
  9. Frågan föll bort i explorer. Provat i Fierfox och där finns frågan igen.
  10. Tack Kanske man kan sätta på en halvsats sötvattenkylare som bara kyler avgaslimporna då om nu motorblocket håller ett par år till?
  11. Har en Mercruiser 4,3 från 90 som har sjövattenkylning. Avgaslimpor och knän är orginal och nu undrar jag om det är någon ide att sätta på sötvattenkylare på en så gammal motor. Och hur länge håller ett motorblock i saltvatten? Någon som vet eller har erfarenhet av detta? Tack. Senast ändrad av kmv2100 | 05 juni 2007 | 14:27
  12. Senast ändrad av kmv2100 | 05 juni 2007 | 13:58
  13. Tack. Så om man skall få bukt med problemet så är det till att köpa en sötvattenkylare?
  14. kmv2100

    Kall motor

    Hej. Har en Dc 21 på fot med en Mercruiser 4,3 V6 med sjövattenkylning som har en låg arbetstemperatur och vid låga motorvarv sjunker den ännu mer. Bytte termostat men problemet kvarstår. Vad skall jag göra och stämmer det att mercruiser har lägre arbetstemperaturer med sjövatten för att förhindra korrision? Tacksam för svar.
×
×
  • Skapa nytt...