Gå till innehåll
torsdag 16 januari 2025

Tengan

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    3
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Tengan

  • Placering
    Landkrabba
  1. okey, men finns det några cetrifugalvikter i en bilfördelare med vacumklocka på? för det är en sådan jag har nu, men jag kanske ska försöka hitta en begagnad marinfördelare istället? eller kan man koppla in en vacumslang till insugsröret istället? mvh Tengan
  2. hej, en fråga ang påståendet att man kan använda sig av en bilfördelare: Mig veterligen finns inte Pentamotorer för annat än marint bruk, men jag kan ju ha fel? Vad som skiljer är i huvudsak topplock, kamaxel, fördelare (fast bilfördelaren funkar lika bra på marinutförandet o tvärtom) Ingen vanl vattenpump på marinmotorn, istället finns sjövattenpump (impellerpump) hur fungerar det då med förställningen av tändning? eller kopplar ni in vacumklocken till??? annars ligger ju tändningen på samma gradtal i hela registret, och det ska väl vara 10grader vid tomgång och 30grader vid 3000varv (ungefärligt) är inte så insatt i tändning så vore fint om någon kunde förklara detta. har en bilfördelare på min motor nu AQ151C, men ingen vacumslang är inkopplad... mvh Tengan
  3. hej, demonterade insugsrören på motorn, mellan förgasarna och toppen, såg då att det var kylning i insugsröret. genom röret gick det en kylkanal, men i toppen var den ena ingången pluggad, typ som en frostplugg. det kan ju inte bli någon cirkulation på vattnet där då, någon som känner till hur det ska vara? om jag ska ta bort den, eller fyller det någon funktion att ha den pluggad? / Tengan
×
×
  • Skapa nytt...