zolp
Medlemmar-
Innehålls Antal
112 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm zolp
-
Placering
Örlogskapten
Senaste Profilbesöken
Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.
-
Har tyvärr ingen annan prop men får på måndag prova köpa helt nytt hub kit och prova igen. Känns dock inte så sannolikt att den hub som förvisso var beggad skulle varit så sliten att felet återupprepade sig men ingenting är omöjligt när det gäller båtar.
-
zolp började följa Propeller slirar - Mercury Verado 135
-
Hej, skulle ut med båten, mv-marin 6600 och en Mercury Verado 135, men fick inte upp den i plan. Precis innan den skulle plana tokrusade motorn och jag fick dra av. Sagt och gjort trailade jag upp båten, av med propellern och kunde konstatera att propeller hubben var sliten. Bytte ut den till en reserv som jag haft liggande, inte ny med såg helt ok ut. Ner med båten drickat igen med förhoppning att problemet är fixat men samma beteende, propellern slirar och motorn rusar precis när båten skall kliva upp i plan. Någon som varit med om något likande? Orsaken? mvh christer
-
Watski, då blir den Benns eller Båtmagneten?, då jag bor på söder. Tack för tipset
-
Hej, har två mindre gelcoat skador som jag skall laga på båten och har fått RAL koderna från tillverkaren. RAL8193 - Ljusgrå/nästa vit RAL7382 - Mörkblå Är helt novis på färger och alla dess koder. Verkar finnas JOTUN, NESTE, NR etc. Hur och vart hittar jag rätt kulör på gelcoaten jag behöver? Tacksam för tips? Mvh Christer
-
Hej, Fyller impellern i ett Alpha One Gen2 drev någon funktion då motorn har ett slutet kylsystem med annat kylvatten intag? Tänker mig att drevet också mår bra av kylning och därmed kan det vara bra att byta med jämna mellanrum? Mvh Christer
-
Det löste sig, hittade den plus alla andra Merc manualer på piratebay.
-
Letar febrilt efter service manualen till Mercruiser 4.3L MPI motorn från 2002. Den heter Mercruiser Service Manual #32, någon som har PDF:en? Tack på förhand. Christer
-
Hej, som jag förstår det finns numera färskvattenkylning (slutet system) på nyare modeller av Mercruiser 4.3l MPI motor. Från vilket år infördes detta? Mvh Christer
-
Köper du en äldre bensinare skulle jag vara extremt noga med att besiktiga allt som har med bränsletillförsel att göra. Tank, slangar etc. Läckage kan leda till otrevliga incidenter och inte minst explosionsrisk.
-
Låter som maximal otur. Jag kör själv med en CMD 4.2L och mera driftsäker motor får man leta efter. Med allt man har hört om VP nyare modeller D4/D6 så har jag rekommenderat CMD tillförmån för VP. Något måste ha gått seriöst fel. Motorn är numera ett ganska vanligt alternativt till VP även om de är nyare modeller. Jag skulle kolla vad en inbytesmotor kostar alternativt hitta en bra mekaniker som kan renovera. Finns flera firmor i Stockholmsområdet som kan CMD. /C
-
Hej, Fick tips av en bekant om en skicklig islänning som har en firma ute på Gåshaga. Har är specialiserad på Mercruiser/Mercury. Ska lämna in mitt Bravo3 drev på services, vakumtest, provtryckning. Någon som vet namnet på företaget? Mvh Christer
-
Hej, Håller på och byter färskvattenpump i båten och undrar om någon vet vart jag kan hitta följande kontakt (se bilder). Det är en hona/hane kontakt. Mvh Christer
-
Nr.1 Köp en renoveringssats packningar till maceratorn och byt dessa ska du se att skiten pumpar ut Jabasco pumpar är av hög kvalité men ibland måste packningarna bytas ut. Ett riktigt skitjobb !!!! Mvh Crille
-
Hej, Har själv en Doral Monticello från 2004 och är nöjd. Doral är en välbyggd båt och ligger i det övre premium segmentet när det gäller båtar från Nordamerika (inkl. Kanada i denna definition) Cummings Mer är en bra diesel motor och jag har inte haft några problem. Motorn har en slutet kylsystem som kyls med sjövatten. Som vanligt finns fördelar och nackdelar med alla båtar men i det hela är jag nöjd. Finns en del småsaker som man kan irritera sig på. Bl.a. placeringen av vissa knapar. Det bästa är den förlängda badbryggan som ger båten en känsla av extra hall :-)