Gå till innehåll
lördag 21 september 2024

palmer

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    7
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om palmer

  • Placering
    Kadett
  1. Har köpt mig en Ockelbo 21 med en Volvo B30 motor. Är givetvis sent ute men ändå...den får stå inne i vinter men inte i varmgarage, var och hur fyller jag på glykol? Något mer jag bör göra för att säkerställa att motorn inte fryser sönder i vinter? Tacksam för svar :-)
  2. Vet inte hur gammal impellern är. Köpte den förra året på Båt o Motor i Valdermarsvik. Har inte startat om motorn efter att den blev varm så jag vet inte var det kommer in vatten, ska kollas o återkomma om det. Båter har stått utomhus i vinter. Motorn är sötvattenkyld, ingen separat kylning alltså.
  3. La i båten igår, något sent förstås, och givetvis så gick motorn varm. Hade igång den ca 5 minuter och då gick mätarn upp på rött nästan. Stängde av direkt. I motorrummet har det kommit in vatten. Antar att det är impellern som har gett upp. Fråga 1: Går det att byta den när båten är i vattnet. Fråga 2: Varför kommer det upp vatten i motorrummet. Är det något mer som kan ha gått sönder? Senast ändrad av palmer | 09 juni 2008 | 11:31
  4. Har en Monark med B20 - 130 Hkr och 280 drev. Tycker inte att motorn varvar som den ska. Den svarar inte på gas som jag tycker att den borde. Motorn går annars tyst och fint, inget rassel i onödan inte. I helgen var vi ute, 4 vuxna och 3 barn. Båten vill INTE plana...borde den det??? Oerhört tacksam för svar och eventuella tips.
  5. Den bilden du såg förut var lånad, det var innan jag hunnit ta egna :-) Nu är det min på profilen. /N
  6. Tack för tipsen. Ska se om jag blir ngt klokare av detta :-) Undrar dock var det så kallade anslaget sitter...ska bli intressant att försöka hitta det/den.
  7. Det tar nästan en minut att få igång motorn, jag pumpar o pumpar men det är svårt att få igång. Hur många gånger ska man pumpa? Finns det någon som har några tips? När sedan motorn är igång går den fint men drar jag av hastigt så dör den. Dessutom så är tomgången hög, bra bit över 1 000 varv och jag känner i kroppen hur det gör ont när jag lägger i växeln. Någon som har några tips om vad jag bör göra?
×
×
  • Skapa nytt...