Gå till innehåll
lördag 08 februari 2025

Karlasson

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    2
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Karlasson

  • Placering
    Landkrabba

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Ja, jag tror också att det är något starkströmsrelaterat. Batteriet är fräscht. Saken är den att jag för ett år sedan hade ett liknande problem. Då fick jag hjälp av verkstán som efter 3 dagars felsökning ansåg att jag hade för svagt startbatteri som orsakat att säkringen vi startmotorn (=90 Amp) hade delvis löst ut. Nu har jag bytt batteri till 100 Ah. Kan det vara samma problem igen? Vad är det nu då som får säkringen att lösa ut? Säkringen är oerhört svår att komma åt. Minimum är att plocka ned kyllare samt en rad kringutrustning därefter är den teoretiskt åtkomlig men i praktiken behövs typ tandläkarspeglar för att se var händerna skall jobba. Hälsningar / Håkan
  2. Var ute i helgen utanför Grebbestad, underbart väder i min Utter D68. Årsmodell 2005. Ostliga vindar och jag tuffar sakta in mot underbar solklippa åt väster. Under stilla framåtgång med motorn på tomgångsvarv dör plötsligt motorn. Försöker starta igen och upptäcker att hela motorelen är totalt utslagen. Inte en lampa eller instrument visar något livstecken. Med Nordsjön som närmsta granne mot väster hivar jag i draggen. EFter 15 min försöker jag starta igen och då lever elsystemet igen och jag startar motorn. jag kör in mot land och letar upp en ny klippa och samma sak händer igen under lågvarv. jag väntar 15 min och elen kommer tillbaks och det går att starta igen. När jag kommer in till hemmahamnen så dör motorn igen precis när jag kommer innanför Y-bommarna. Någon som kan tipsa vad som händer och sker i elsystemet när motorn blir varm och som uppenbarligen reparerar sig självt efter en stund (kanske när tempen sjunkit några grader) Hälsningar / Håkan
×
×
  • Skapa nytt...