-
Innehålls Antal
17 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm Ideal
-
Placering
Kadett
Senaste Profilbesöken
Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.
-
Jag valde också en handburen GPS, en eTrex Venture Cx och den är jag helnöjd med. Visserligen är skärmen liten men den räcker till...
-
I sommar var vi lite försiktigare eller hade vi kanske bättre tur! Stenar har jag nog sett alltför nära, men nära räknas ju inte... http://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-cool.gif\ border=\0\ alt=\Cool\ title=\Cool\ />
-
400 tim borde inte va nåt problem? om man tänker på att de nya E-tec motorerna har första servicen efter 300 tim. Men om man kan jämföra med en fyrtaktare vet jag ej...
-
Med 25 liter kommer du ca. 150 km eller 80 sjömil om du inte kör full gas. (enligt mina noggranna mätningar) Jag köpte en ny Ideal Classic med E-tec 50 hp på sen-sommaren 2006. Provade bränsleförbrukningen några gånger, genom att mäta på kartan hur långt vi körde och sen hur många liter som hade gått åt. Vi var tre personer och körde en sträcka på ca 30 km /16 N.mil och ca 5 liter hade gått åt. Samma resultat andra gången, och då var vi tre vuxna och ett barn. Ett annat utflyktsmål men ungefär samma sträcka. Vi var på kaffe el. öl flera gånger (16 N.mil) ungefär 5 liter / resa Vi körde med varierande fart, fullgas hade jag nån gång men för det mesta mellan 1800 - 4000 rpm på motorn. (har ännu ingen knopmätare, en gps monteras in till kommande säsong) Senast ändrad av Ideal | 03 april 2007 | 19:59
-
Gör som en kille här gjorde när han köpte en sprillans ny Yamaha 20hp. När han kom hem ned motorn så tog han en burk med svart målarfärg och målade hela motorn... motorn såg ut som stryk, men den fick också va ifred för tjuvarna
-
Nej. tyvärr inte. Jag har varit pensionerad för ryggen i 12 år (f-57) så jag har inga pengar att låna ut, men för egna behov finns det lite sparat i madrassen... och madrassen blev ganska tunn efter båtköpet (18.000,- ¤)
-
Vi betalade vår båt kontant med bankkort, enklast och bäst om det finns täckning på kontot...
-
Nästan !! Helt plötsligt så visade ekolodet att djupet var ca 0,6 m. Snabbt som fan på motor-tilt hann inte riktigt, en liten duns och sen var det igen ca. 5 - 6 meter på ekolodet. Som tur va så körde jag sakta. Bara ett pyttelitet hack i motorfenan. Sen visade det sig att remmaren som utmärkte grundet hade slitit sig och försvunnit i nån storm. På sjökortet fanns remmaren, därför blev jag lite osäker när ingen remmare syntes till.
-
Fyrtakts fabrikanterna kan ju inte gå ut med denhär reklamen, att deras motorer drar mera bränsle än dom moderna två -taktarna
-
Under 1000 varv så drar E-tec hälften mindre än en fyrtakt
-
E-tec motorn har servicen: 3 år eller 300 tim 4-taktare har service varje år el. 100 tim, och första servicen efter 10 tim. Jag har också kört med e-tec 50 hp i en sommar, och faktiskt den är så bränslesnål och tyst så man glömmer nästan bort att tanka... Jag tänkte faktist köpa en Honda fyrtakt. Blev övertalad att köpa den nya e-tec motorn, och idag skulle jag inte byta till en fyrtakt efter att ha kört en säsong med e-tec motorn. Inget underhåll bara att tanka och kör, till och med vinterservicen sköter motorn själv. Det klarar inte en fyrtaktare av...
-
Det var hutlösa priser som ni måste betala... Vi betalar (i Finland 4 mil söder om Vasa) ca 70,- ¤ för en normalstor båtplats, och då är den dessutom videoövervakad.
-
Grattis !! 10 sec. borde den klara galant. Har själv reparerat en hel del snurror och ibland har motorn gått både en och två minuter. Nån impeller har jag inte fått sönder med att vara lat och inte koppla in vatten.
-
Har du kollat bränslepumpen, den lilla svarta plastdosan med två slangar, en in och en ut. På vänstra sidan av motorn. Membranet inuti kan va sönder, eller så är den full av skit, bränsle-avlagringar om motorn har stått nån tid, förgasaren kan också va igensatt... Packningen mellan pumpen och motorblocket läcker? Bäst är nog att gå igenom allt, från tanken till förgasaren.