Gå till innehåll
lördag 23 november 2024

Doubledee

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    3
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Doubledee

  • Placering
    Landkrabba
  1. En liten kommentar till hur man ska klassificera vattenskotrar Enligt sjölagen paragraf 1:2 är alla slags flyteyg, stora såväl som små, som används för förflyttning till sjöss och kan styras ett fartyg. Alltså även en vattenskoter. Sjölagen drar ingen gräns nedåt vad som är fatyg. Sedan delar lagen upp fartyg i skepp och båtar beroende på storlek. Det betyder att din skoter är att betrakta som en båt enligt sjölagen.
  2. Ja du Roland. När argumenten för eller emot börjar tryta så framträder förr eller senare den bakomliggande orsaken till den ena eller andra uppfattningen. I ditt fall är det uppenbart att motviljan mot produkter tillverkade på annat håll än i Sverige bör ses mot bakgrunden av att det på ett eller annat sätt drabbat dig och det företag du jobbar för. Knappast ett objektivt sätt att föra en diskussion om kvalite. Priset tar du när du försöker döda diskussionen genom att referera till dina erfarenheter som exportör/importör. En klassiker för att hålla tillbaka andra uppfattningar – jag kan och vet - ni vet inget.Världen håller på att förändras oc.h det är bara att gilla läget. Åter till båtdiskussionen ...
  3. Tongångarna känns igen från bilvärlden. Man får vad man betalar för. Rybbe ägnar sig åt förlegad protektionism. Vem påstår i dag att svensktillverkade SAAB eller Volvo är bättre bilar än t.ex Audi eller BMW trots att dessa bilar inte tillverkas av svenskar. Jämför gärna nya Bavaria med Opel eller Skoda, Dehler med Audi eller BMW och varför inte HR och Najad med Mercedes. Jag köper hellre en ny Bavaria 31 än en sunkig gammal svensk 80-talare.
×
×
  • Skapa nytt...