Gå till innehåll
lördag 30 november 2024

5656

Företag
  • Innehålls Antal

    8
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om 5656

  • Placering
    Kadett
  1. Självklart byts också vattenslang och drevoljeslang...
  2. Angående de 5500 för byte av bälgar, då ingår byte och injustering av växelwiren också.
  3. Hej. Lite kul om äldre snurror 2takt förgasare, upp till ca. -00. Mercury & Yamaha har ju liknat varandra ganska länge i både rigg & vissa motormodeller andra är lika Evinrude; som kul bi-info är det numera Yamaha som har de flesta reservdelarna till Mariner (som i vissa fall ÄR Yamaha), med undantag för vissa delar i tändsystemen som är Mercurydel men med adapter. Det snurrar runt... /B
  4. Tänk så här: En vinterkonservering görs för att motorn och kringsystem inte ska frysa, med sprayning av förgasarmotorer som undantag. Men om ni vet att inte ska använda motorn på 2-3 år får ni göra en kompletterande långtidskonservering. /B
  5. Om du inte kan klämma in någon insex prova att klämma en liten svetstång runt bultskallen, så kan du gänga ur bultarna med tång i stället; sedan tar du med dig en bult (för att jämföra gängan) och åker till någon Penta återförsäljare och köper nya originalbultar, byt sedan alla mot orginal. Lycka till /Birger
  6. Kolla om du har ström där kabeln kommer in till motorn, gå sedan vidare i elsystemet ex. hitta en bra jordplats håll mulimeterns minuskabel där, kolla plusmatning in, kolla plusmatning till samtliga solenoider. Om allt är ok, hitta plusmatningen och håll kvar multimeterns pluskabel där, sedan tar du och felsöker minus på samma sätt. Om du inte hittar felet är det dags att ta sig en funderare, ska du lösa det själv eller leja bort? Om du vill lösa det själv köp en verkstadsmanual. Lycka till. /Birger
  7. Bara miljöglykol, motivering: Den är ofarlig att handskas med. Den är ofarlig för miljön. Den jag använder har antikorrisionstillsats så jag använder den genomgående. /Birger
×
×
  • Skapa nytt...