warrior
Medlemmar-
Innehålls Antal
21 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm warrior
-
Placering
Kadett
-
hej! tack för den värdefulla hjälpen.jag har en evinrude v4 110 på finnsporten och uppskattar att den övervarvar ca.4-500 varv nu samt att fören gräver ner sig lite när man gasar på som du beskriver.
-
hej! jag vill bara få tips om vilken propeller som är bäst. jag vet vilken storlek jag ska ha 13X21 på en finnsport 500 110 hk. funderar på en ballistic,turning point,eller apollo. någon som har någon erfarenhet??
-
Jag undrar var termostaten sitter?? det gäller en evinrude 110 v4 årgång -87. jag måste nog byte dem tror det ska var 2 st men är osäker var de sitter exat??har tyvärr ingen verkstads handbok.tacksam för svar och tillvägagångs sätt för byte.
-
är en satans djungel när man ska köpa propeller.har benämningen 14x17 nu på en evinrude och behöver en större, har fått tag på en johnsson propeller med benämnig 14 1/4 x21 pratade med en snubbe på en båt affär och han sa att den passar inte till min måste gå efter propeller nummer o.s.v.sedan kan det ju vara olika splines, man vill inte gärna köpa grisen i säcken. Senast ändrad av warrior | 29 juni 2007 | 12:54
-
har tyvärr ingen manual för evinrude v4 110hk - 87
-
oljetrycket är det inte för jag blandar oljan direkt i tanken och kylvattnet känns som det ska, men visst jag undrar åxå vad varnings ljudet beror på.
-
När motorn går så efter 30-40 sekunder så börjar ett varnings ljud ifrån reglaget. då skruvar jag mindre än ett halv varv tillbaka på nyckeln då slutar varningsljudet men bränsle mätare och varvräknare slutar då att fungera.vad kan det bero på? är en 110 hk evinrude -87
-
löste problemet igår,det gick att vrida och justera bränsle och då även olje tillförseln på reglaget där man stoppar in nyckeln.varningsljudet slutade då.lite märkligt.
-
jag funderar på att dra i sär kablarna till vro pumpen men är lite osäker vart den sitter så det blir rätt kabel eller kabeln in till reglaget, såvida problemet inte är kylningen då är det lite allvarligare.
-
det låter både på tomgång(efter ett tag) och när man kör
-
tack för svaret! det konstiga är ju åxå att varnings signalen slutar när man slår av tändning och sedan startar igen, går bra att köra någon minut sedan börjar det igen.
-
var ute och provkörde igår och det kom varnings ljud ifrån reglaget på min evinrude 110 omc.tänkte först att jag monterat motorn för högt så ingen kylning men det sprutade vatten där. blandar även oljan direkt i tanken så har ingen separat olja tank. kan det vara kvar någon koppling sedan tidigare om det varit separat olje tank på motorn?? ljudet försvann om man stängde avv och sedan startade, men bara en kort stund
-
hej! undrar viken storlek på batteri och sort som rekomenderas är en finnsport 500 och 110 hk med div. stereo ekolod länspump lantern osv.