Gå till innehåll
onsdag 25 december 2024

Klangbros

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    7
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Klangbros

  • Placering
    Kadett
  1. Bodpat, hur har det gått med det här? Jag har samma problem som du och har haft det två ggr, först på en 568 GT som byttes ut direkt mot en 568 GTI när handlaren skickat över mina bilder på skadorna till RYDS, det var ordentliga släpp. Inget fel på behandlingen där. Tyvärr har vi nu råkat ut för att gelcoaten har släppt på samma ställen som du, inte lika mycket som för dig men dock så därför undrar jag hur det gått för dig som sagt? Har inte kontaktat handlaren än men ska göra det, igen.....
  2. Gröndahl, Köpte båten nu i oktober så jag hann endast med en tur på ca 2 timmar innan båten togs upp för vinterförvaring, därmed har jag svårt att svara på dina frågor angående förbrukning osv. Men vad jag kan säga är att visst var det lite blårök och lite ljudligare än en 4-takt vid låga varv (föräldrarna har en 510 gti med 75 hk 4-takt att jämföra med) men motorn räcker helt klart för båten, men man vill väl alltid ha mer men det är ju en kostnadsfråga. Köpte ett demo-ex till förmånligt höstpris och då var 90 elpto som satt på, vet dock inte om jag tyckt det varit värt dom extra pengarna för 4-takt/optimax om tillfället funnits.....
  3. Stefanius, Jag betalar 3900:- med 5000:- i självrisk, har en 568 gt med 90 elpto som har Nautilock installerat. Så det verkar inte vara några enorma skillnader. Däremot diffar det mellan försäkringsbolag, kollade med Trygg-Hansa de ville ha över 14000:- tror inte att de har så många båt kunder......
  4. Peaky, Hur har det gått med båten idag då? Inget vidare väder här i Sthlm första dagen med nya båten va? Har du den i sjön eller var det direkt upp för vinterförvaring?
  5. Första turen med nya båten 15/10. Skön höstdag utanför Dalarö
  6. MaCro Jag blir inte riktigt klok på artikeln i Ryds Magazine de skriver ju även: Inför 2007 lanseras de tre varianterna med utombordare. Betyder det att 568 GTI är en ny/modifierad modell av 568 GT? Varför byter de annars modellbeteckning om de inte gör nån förändring? En annan sak jag undrar över är vikten och längden på 568 GT:n, i Ryds katalogen från 2005 står det att den väger 550 kg och är 568 cm lång och 225 cm bred i katalogen från 2006 väger den helt plötsligt 695 kg och är 574 cm lång och är endast 218 cm bred. Längderna är väl inte så svåra att verifiera men vikten?? Nån som har nån förklaring, 145 kg är ganska stor skillnad...
  7. Jag och min bror hämtade vår 568 GT med 90 hk ELPTO i helgen som var och vi är ruskigt nöjda med båten. Vi hann ju bara med en tur på ca 2 timmar så vi kan ju inte säga så mycket om förbrukningen. Men tidningen Vi Båtägare har i nummret som är ute nu ett intressant test med nya Johnson/Evinrude 90 hk motorer, rubriken är Miljöboven segrade . De har testat en gammal hederlig 2-takt, en insprutad 2-takt och en 4-takt. Nu har jag inte tidningen framför mig men jag har för mig att den gamla 2-taktaren vann alla testmoment utom förbrukning vid fullgas och ljudnivå vid tomgång/lågvarv. Det som förvånade mest var att förgasar 2-taktaren drog minst i mellanregistret. Nu kanske detta inte är helt applicerbart på Mercury motorerna då Johnson 2-taktaren är på 1726 cc och Murklan på 1386 cc detta är ju en viss skillnad. Man vill ju hoppas att det stämmer till viss del eftersom man är nybliven ägare till en 90 hk ELPTO
×
×
  • Skapa nytt...