Gå till innehåll
måndag 23 december 2024

Micklas

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    72
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

6 Neutral

Om Micklas

  • Placering
    Löjtnant
  1. Hej Detta problem hade vi också efter en renovering, i vårt fall gick maskinerna bra några timmar för att sedan tappa kraft/varv. Har för mig att vi maxade 3000 varv. Det var ventilerna som behövde justeras. gick som en klocka sen //Mikael
  2. Hej Jag hade börjat med Göteborgs Handelsstål, Hisings Backa https://ghsab.se de har det mesta. //Mikael
  3. Kan denna typ passa? http://www.davert.se
  4. Citat från Marinshopen "1985 introduceras 290-drevet som har en helt annan sköld än 280-drevet. 290-drevet har integrerad Powertrim i skölden som standard men med en mkt bättre konstruktion än powertrim:et på de tidigare 280-drevet. 290-drev har blivit ett "de-facto"-begrepp för alla som har Volvo Pentas klassiska drevkonstruktion efter 1985 men faktum är att drevet så snart som 1987-88 ersattes av ett drev som rätt och slätt kallades DP. DP-dreven med namnen DP-A och senare skiljer sig utseendemässigt från 290-dreven främst genom en annan utformning av kåpan som täcker växelföraren. Vi på Marinshopen har alltid en liten frågestund med kunder som kommer in och vill ha delar till sitt "290-drev"..." //Mikael
  5. Den skall i 28 april, om det bara blir lite gott (varmare) väder innan så man kan måla o spackla lite. //Mikael
  6. Hejsan Vi har en Anderson köpt på NetonNet, 12v och 220v inbyggd DVD har funkat perfekt i 6 år. //Mikael
  7. Hej Vi har nu kört Zipwake med 60 cm interceptorer en säsong. Kan bara säga säga att de fungerar snabbt och bra. Vi köpte dessa hos Marindesign, något billigare än SeaSea, men framförallt kunniga, vi fick bra tips inför monteringen. //Mikael
  8. Hej En CTEK MXS 25 är samma laddare som 300:an men med klämmor o tempsenson i plusklämman. Kanske går å hitta dessa klämmor till ett vettigt pris. Mikael
  9. Har ett gammalt spel från 1982, snurrar på bra. Mitt tips är att kontakta Digital Marin Strömstad. Det han inte kan om dessa gamla spel är inte värt att veta. Mikael //
  10. Hej Visst har jag det. Efter sjösättning förra året hade vi monterat växelvajern på drevet tyvärr missförstod vi våra anteckningar om hur långt in tärningen skulle monteras på vajern. Med dina symptom Friläge på drevet Lossa växelvajern från motorn. Växla ett tiotal gånger fram o back så servomotorn ställer sig i rätt friläge. Då monterar du tillbaka vajern //Mikael
  11. Hej Om det är så att du har EVC. Så kan växelvajern som går från motorn till drevet var lite feljusterad. Då inträffar det som sker på din motor. //Mikael
  12. Hej Det töjs lite med tiden. Vi får knappt på vårat efter impregnering o tvätt. Efter nån vecka är det inga problem. //Mikael
  13. Vi har bokat den 13 maj. Får la se om vi hinner till dess. har en del målarjobb kvar, det vore gott med lite varmare temp då.
  14. Hej Har haft liknande fel med en V6 då visade sig att det var bränslepumpen. Gick ungefär en halvtimma sedan stendog den för att starta efter 10 min vila. //Mikael
  15. Hej Jag kan rekommendera http://www.batfixaren.se/ Mikael
×
×
  • Skapa nytt...