Gå till innehåll
måndag 03 februari 2025

Roto

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    7
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Roto

  • Placering
    Kadett
  1. Är det någon i Västra/norra Stockholm som har ett specialverktyg till muttern till den främre proppen. Drevet är ett SX DP. Hyr gärna verktyget av någon som har, bor i Bromma. Tack på förhand // Klas
  2. Man tackar! Då får man leta efter ett sådant med andra ord, känns inte som att det drällar av dom.... // Klas
  3. Ska byta mitt cobra drev till et sx dp, har sökt lite här på forumet men inte hittat någon bra mektråd. Vet att det finns en tråd på ett bayliner forum men fick inte upp bilderna. Vet även att Drevia har ett kit att sälja men har försökt att nå dom utan framgång. Vet att man måste sätta dit extern v-pump på motorn. Klartrext: finns det någon som bytt sitt cobra drev till ett sx och behållt den gamla cobraskölden som har lite mattnyttiga tips att ge! Vad behöver man för saker/verktyg. Vet någon vad som ingår i Drevias kit?? Tack på förhand!! // Klas
  4. Måste byta styrkabel på min nyinköpta Batliner Trophy 2459 -88, någon som vet var man köper den?? Erlandssons och liknande har inte om jag inte tänker byta styrväxel.... // Klas
  5. Tack för svaret! Tog loss styrkabeln och den kärvade!!! Nu till nästa problem, var köper man en ny- vilka säljer delar till Bayliner??? // Klas
  6. Har just köpt en Bayliner Trophy 2459 -88 med Cheva 350 och tillhörande Cobradrev, vid provkörning verkar inte styrservot fungera (väldigt trögt att vrida på ratten). Olja finns till servot, inga missljud osv, till saken bör väl nämnas att båten stått på land i 1 1/2 år- kan det vara någon ventil eller liknande som fastnat?? Tacksam för tips! Till alla VP och Mercruiserägare- ja i framtiden skall jag byta drev... // Klas
  7. Har precis köpt en en båt med en 3-cylindrig 50hk Mercury från -91 (tror jag). Har någon haft liknande problem?? Problemet verkar vara att den tunna runda axeln som går ner i växelhuset kärvar. Framväxeln ligger i och går inte att få ur, har tagit bort reglagekabeln och armen till den tunna pinnen som går ner i växelhuset sitter fast. Kan den tunna pinnen rostat fast och att det är därför den inte rör sig?? Enligt förra ägaren så gick det bara trögare och trögare att växla mellan fram och back, inga missljud eller liknande. Idag så går det att rotera prop.axeln åt ena hållet utan några skumma vibbar om dåliga lager eller liknande. Är det bara att ta bort växelhuset (om det går??) och rengöra och smörja upp?? Kan det vara något i växelhuset?- har inte kikat på oljan ännu. Tack på förhand // Klas
×
×
  • Skapa nytt...