swemax750
Medlemmar-
Innehålls Antal
32 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm swemax750
-
Placering
Fänrik
Senaste Profilbesöken
Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.
-
Hej ett litet tips sätt dig i båten och be en kompis duscha vatten med en vatten slang över hela båten sen är det bara att leta. mvh swemax
-
hej. lossa röret och kolla om det är packningen som är trasig. röret du har där är smörjningen till turbon den varvar ganska mycket och kräver smörjning. skär turbon kan det bli väldigt dyrt om man har otur. jag har haft den oturen på en enteprenad maskin turbon rasade oljan flödade in i cylidern som var öppen och det slog stopp vevstaken blev krokig det var ingen billig historiga. mitt råd är att försök täta till läckan det är förhoppningsvis bara packningen som har gått sönder det borde vara snabbt fixat mvh swemax
-
Hej jag har just gjort rent hela mitt bränsle system och har kollat efter ny pump på vanliga bil dels butiker bilpumpar har slang anslutningar men pumpen till båten är det gängade anslutningar. Jag skruvade isär pumpen och det visade sig att det var skit i backventilen inne i pumpen så det var bara att göra rent och så provtryckte jag den, som ny igen. jag gjorde även rent bränsletanken slangarna och filtret är oxo nybytt , jag kollade även flotör husen i förgasarna så det inte var skit i dessa. Nu är systemet rent och den funkar igen Lycka till. Swemax
-
Hej hade samma problem med min motor (b21) gör rent förgasarna och munstyckena som du fått tips om tidigare. Min motor var likadan många prov starter med samma resultat som du beskriver det enda som hände var att det luktade bensin om motorn förgasarna flödar över skit i munstyckena alltså ett tips kolla oljan min blev blaskig och luktade bensin när förgasarna flödar över trycks soppan ner i vevhuset. Ett tips om oljan luktar bensin byt den gör rent förgasarna och ha det så trevligt i sommar på sjön. MVH Swemax
-
Hej bara en ide om man har dåligt med plats i båten så finns det färdiga formgutna tankar man aätter runt toa stolen de är färdiga med anslutningar och trevägs ventiler för tömning. Vist de kostar kanske en 1000lapp mera men då slipper man köpa slangar de kostar ca 200kr/meter det billigaste jag hittade. och sedan spar man ett stuvutrymme men allt beror ju på plats och hur mycket jobb man vill lägga ner. kolla in interboat.se Bara som en tanke lycka till mvh swemax
-
Hej det finns tankar som är formgutna och passar runt toalettens nederdel dom rymmer visseligen inte så mycket 25liter bara men kan ju vara en tanke ibrist på utrymme. kolla in interboat. lycke till swemax
-
hej en liten tanke bara vart har den andra motorn tagit vägen är den stulen eller sönder körd på någon sten så är det väl inget problem men har den skurit eller rasat pga vanskötsen skulle jag akta mig för den kvarvarande borde ha fått samma behandling isåfall/swemax
-
första frågan om utag det funkar med vilket utag som helst men är det en stickpropp för 220 du menar så måste du hålla reda på åt vilket håll du har stickproppen varje gång du ansluter den det är ju växelström på 220 och likström när det gäller 12volt så jag skulle välja ett utag annpassat för 12volt som inta går att sätta fel för att kolla om solcellen laddar är det bara att mäte späningen i batteriet sedan täcker du över solcellen och och mät igen har du lägra spänning då så laddar solcellen. Men tänk på att täckaöver solcellen noggrant innan du lossar batterikablarna annars kan laddregulatorn paja ta inte bort täckningen för en det nya batteriet är inkopplat. lycka till/swemax
-
jajemen den där selcon är ju välkändhttp://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-smile.gif\ border=\0\ alt=\Smile\ title=\Smile\ />
-
Har ju hänt att en packning eller oringstätning har gått sönder synd att byta en hel pump om den bara är en oring som är paj!
-
Hej skruva bort hela ventilen och se till att det är riktigt rent på skrovet och på den delen av venrilen som ska täta mot skrovet kolla också om det sitten någon gummi tätning kan behöva bytas eller göras rent sen tätar du längst in med sika samma med sittbrunnsrutorna sktapa bort all gammal tätnings massa och lägg en ny sträng med endra sika eller antimögelbehandlat transperant silikon. Det är noga att ta bort all gammal tätning och inte bara lägga på ny det blir bara kladdigt och sällan varken tätt eller snyggt. lycka till /swemax
-
hej jag hade typ samma problem med min båt i sommras så jag bytte alla tendelar. Jag vet ju inte vart du bor men det finns en jätte bra butik i Örebro som jag var och handlade på plockade ur alla delar och åkte dit och vips hade jag en påse nya prylar och jag vart inte ens rånad som man brukar bli när det gäller båtar. Testa butiken Custom bildelar ab 019-320996 Lycka till /swemax
-
ställ i det nya batteriet bredvid ditt nuvadande sätt en ny kabel från det nya batterits minus pol till det gammla batteriets minus pol. ta loss pluss kabeln från ditt gammla batteri och anslut det till feeder anslutningen på strömbrytaren sätt sedan dit en kabel från batt1 på strömbrytaren till det gammla batteriets pluss pol och ta sedan yttligare en ny kabel från batt2 på strömbrytaren till det nya batteriets pluss pol. har du en huvudströmbrytare i båtan ha den isåfall avslagen undet instalationen om inte så sätt dit en sådan det är bara att klippa kabeln från feeder på strömbrytaren och sätta den där lycka till
-
Hej jag har en swemax750 storasyster till minimaxen och på min båt står tillverkningsnummret på en liten platta tillsammans med båtens mått och vikt. plattan sitter ovanför dörren ned till ruffen.den borde ju sitta där om ingen tagit bort den lycka till/swemax750
-
hej. testa att ta bort remmen och känn på remskivan den ska inte glappa in i pump huset det ska inte rassla eller låta konstigt när du snurrar på den den ska inte heller snurra helt lätt heller det ska vara lite motstånd från packboxen. men det brukar vara ganska lätt att känna om den är kass. lycka till