Casper82
Medlemmar-
Innehålls Antal
37 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm Casper82
-
Placering
Fänrik
-
Hej Alla. Det var kondensatorn som var dålig. Fick bytt den så startade hon så snällt så. //Mattias
-
Hej Sven, Du har inte några ritningar som du kan dela med dig av på denna? Jag ska bygga brygga uppe vid sommarstugan nästa år och har funderat på att använda p-ring eller liknande för att förtöja. Är orolig att avdriften blir för stor med bara kedjor in till land. //Mattias
-
Hejsan, Förbaskat fin brygga du har byggt dig. Hur har du förankrat den? //Mattias
-
Tackar, jag har för mig att den står på motorn på en lite klisterlapp.
-
Min far har en vän som har kollat båten under dagen och tydligen så är Kondensatorn helt död. Jag ska köpa mig en ny och ta med upp till helgen och byta för att se om detta hjälper. //Mattias
-
Hej, Jag har kollat och det är ingen fukt i fördelaren, eftersom motorn gör några korta tändanden på startgas måste jag väll ha gnista? Ska åka upp till båten på fredag och börja kolla igen. //Mattias
-
Hej alla motorkunniga, Jag har inte kört min båt på flera veckor men när jag nu i helgen skulle ut och åka lite vägrade motorn starta. Jag har fullt batteri, det finns bränsel och det kommer fram till stiften men får ingen tändning, startmotorn går bara runt. Sprutar jag ner lite startgas i förgasarna tänder motorn till lite snabbt men sedan inget alls. Vad kan det vara för problem? Varför startar inte motorn. Tacksam för alla svar jag kan få, //Mattias
-
Var nere i lördags och körde runt på eftermiddagen men då låg hon inte kvar Synd det hade varit en syn. Men vad gör hon är upp i kalla norden? Är det någon PR segling? Hon kanske fortsätter till någon annan svensk hamnstad? //Mattias
-
Kommer det några bilder på denna båten från röda sten och är det någon som vet om hon ligger kvar? Får ju ta en sväng ut i helgen då och kolla. //Mattias A
-
Ja man kan ju bara hoppas att det funkar från nu men om nu olyckan är frame. Några smarta tips på hur man på lämpligast sätt paddlar en 6m lång och 1300kilo tung båt? Jag berättade det aldrig innan ser jag nu men innan jag dök i så gjorde jag faktiskt några tafatta försök att paddla mig i säkerhet. Utan något direkt lysande resultat kan tilläggas, kändes som om jag försökte styra en dinosaurie med en tandbetare. //Mattias
-
Idag så startat ju narturligtvis motorn direkt när jag testade och har gått utan några som helst problem den timman ungefär som jag lekte runt lite. Hur stor sanorlikhet är det att det var en luft bubbla i bränsleslangen eller något liknande? //Mattias
-
Idag var det äntligen sjösättning men ingen riktig sjösättning utan problem. Börjar med att jag inte fått fram något bränsle till förgasarna med pumpen så jag ger till slut upp, lossar slangen in till bränslepumpen och fyller på genom denna. Fyller filtret och skålen under. Då hoppar motorn igång direkt och går utan problem utan växel i. Tar då en test tur och kommer inte långt innan motorn börjar uppföra sig konstigt. Dör för att sedan ge full gas. Detta sker ett par gången samtidig som amp lampan lyser för fullt. Kommer tillbaka till bryggan och sedan är motorn sån ett tag. Slutar med att jag tar bort luft burken och startar. Då funkar den hur bra som helst. Får med mig pappa i backup båten om något skulle hända igen. Åker från iläggningsplatsen till där jag ska ha den. Allt utan problem, motorn svarar på gas och går fint på tomgång. Men när jag ska lägga till för andra gången så dör motorn igen. Har massa skär precis bredvid som jag snabbt driver mot. Narturligtvis reagerar man instinktivt tar en tamp och dyker mot bojen lyckas förtöja och dra båten i säkerhete. (Först senare som jag kom att tänka på ankaret men man ska väll bada på sommaren?) Nu när jag ligger tryggt förtöjd försöker jag åter igen starta motorn. Detta vill den inte och nu har jag gett upp för dagen och sitter och skriver här istället. Vad är det som kan ha hänt? Varför dog motorn efter att ha gått hur fint som helst i ungefär 45minuter? Vad ska jag kolla på imorgon när jag ska dyka ner under motorhuvet? Tänker börja med att lyfta på luftburken och se om det går något bränsle till förgasarna och kolla slangar, men förutom det? Tacksam för alla svar som kan ge mig ett tips om problemets lösning. //Mattias
-
Då kommer osökt frågan, Hur ska oljan se ut? När jag kollade oljan på mitt 280 drev så såg jag inte oljan på sticka, Var tvungen att lägga stickan på ett papper för att kunna se vilken nivå det var. Är detta bra eller dåligt? //Mattias
-
Hej Jörgen, Jag tvättade mitt kapel i helgen för hand och fick inte heller bort fläckarna efter möglet trots att det blev riktigt rent. Jag kände att om jag hade kört en tvätt till så hade fläckarna försvunnit också. En fråga till dig, var lämnade du in ditt kapell och vad kostade det där? //Mattias Senast ändrad av Casper82 | 08 maj 2007 | 10:13
-
För att starta upp en mycket gammal diskution igen. Jag trodde att man alltid skulle köra fläkten när den fanns, så är alltså inte fallet. Men sedan minns jag att i lumpen när jag lekte med G-båten som det sitter en VP i så fanns det inte ens någon fläkt. //Mattias