Gå till innehåll
torsdag 26 december 2024

MikaelGbg

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    6
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om MikaelGbg

  • Placering
    Kadett
  1. Glömde att säga att batteriet är kapslat, underhållsfrit, på 88 Ah som sagt i första inlägget.
  2. Du Stefan, tack för Ditt inlägg. Jag känner mig redan mycket lugnare. Hoppas att det blir så som Du säger även i mitt fall. Tack även alla andra för Era svar. Mvh, Mikael i Göteborg
  3. Man måste ha kanske tjockare kablar från motorn till batteriet, eller? Jag ska försöka mäta direkt på motorn och sen på batteriet när det ska visas igen över 16 V på Ekolodet. För att jag har för mig att med den gamla motorn som jag hade fick jag inte sådana problem och sladdarna var en anning tjockare. De är ca 2-2,5 m långa. Vad tror ni?
  4. Jag kollade nyss i instr.boken och det finns en regulator dock inga värde anges för laddning.
  5. Mätningarna var enligt mitt Ekolod av typ Garmin Fishfinder 140 som är också helt nytt. Jag ska prova också mäta med en annan voltmeter. Tack för svaret.
  6. Hej, är nybörjare med båtlivet men ganska erfaren med bilar och bilmotorer. Har en ny Selva 30 HK med generator på 12 V/70 W och ett batteri på 88 Ah, helt nytt. Före start ligger strömmen i batteriet på 12,9-12,8 V och strax efter start vissas 13,1-13,5-14-14,8-15-upp till 16,1 V. Jag var rädd och tände alla lanternor då men det hjälpte inte så mycket. Kan vara fel på regulatorn? Eller så måste den funka? Mvh
×
×
  • Skapa nytt...