-
Innehålls Antal
15 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm Ess1
-
Placering
Kadett
Senaste Profilbesöken
Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.
-
6200:an har iallafall för mig funkat klockrent som familje båt (2 2) Ligger ute ca 1 vecka, sen brukar det vara dags att bunkra vatten etc. Har man mindre barn så är den djupa sittbrunnen praktisk, men för oss vuxna är den lite jobbig eftersom man sitter och sträcker på nacken hela tiden för att se ut. Luckan i fören är grymt praktisk, används hela tiden. Går att stå på ganska så bra i alla väder, inget värsting skrov men absolut fullt godkänt.
-
Personligen skulle jag ta 140hk, tycker att 115 är i minsta laget för denna båt då den går lite tungt i sjön. Har själv 175hk på min, och det funkar riktigt bra på denna båt tycker jag, kanske lite overkill, men 140hk blir nog riktigt bra.
-
Den brukar sitta fast i växelhuset, går upp genom riggen, kommer upp i undre motorkåpan (i framkant på motorn). Den är nog ihoplänkad med en arm (som för stången upp eller ner beroende på fram eller back), brukar bara vara en skruv som man lossar länkaget med.
-
Koppla bort växelstången också.
-
Du kan ju alltid spana in denna..... http://www.balstaslapet.se/batslipar/index.html
-
denna kanske ?? http://www.blocket.se/vi/17466965.htm?ca=11_s
-
har man specialstift så är www.sparkplugs.com alltid värt ett besök....
-
Jag gjorde samma sak med en 90hk mercury. Blev bra spak när jag såg hur röret flög in. Den kom ut direkt när jag startade, dock i flera delar. Röret är så pass mjukt att det inte skadar något.
-
Bortsett från att skrovet är klinkat så är den misstänkt likt Yamarin 540 Big game, nosen är mer eller mindre identisk.
-
Epoxin är till för att hindra skrovet att suga upp vatten. Det påstås bl.a hindra att böldpest uppstår. Så lägg 5 lager epoxi och sen 2 lager cruiser eco på. Allt står på tillverkarens hemsida, har själv gjort det en gång och det var väl inte det roligaste man gjort...
-
Kolla nivån i powertrim/tilt behållaren. På min snurra så fäller man upp riggen max, öppnar locket och oljan skall vara ihöjd med hålets kant.
-
Yamarin 575 ht går inte heller av för hackor...
-
Blandar du oljan i bensinen så har du full koll på att motorn alltid har smörjning. Hade också en 85hk Suzuki från 83, men motornummret sa att det var en 79:a, och på kåpan stod det oil injection, fast det fanns ingen... polarens 85hk suzuki från 88 har oljetanken under kåpan.