lama
Medlemmar-
Innehålls Antal
23 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm lama
-
Placering
Kadett
-
Snyggt!! var de mkt krångel att lägga dit?
-
Har du ej funderat på att slopa mattan och lägga in ex flexiteak istället, har själv en bayliner 2052 ls -99, i och för sig ej bowrider, men är så jävla trött på mattan,vatten, smulor och allt helvete!
-
Bågar fixar kapellmakaren också,samt monterar fäste iallafall den jag använt mig av! Börjes BåtKapell i Tranås
-
Nu vet jag var oljan kommer ut, nämligen ifrån de två dräneringshål(för vatten) som sitter i bakkant på drevet på bägge sidor ungefär där drevet delas över/underhus, där ska inte drevolja komma ut, så mkt begriper jag! vad kan vara fel? mvh magnus (lama)
-
Om båten är ca 20-21 fot blir 4 cyl inombordare för klen vid ev vattensport och tung last och därmed ej snålare än en V6:a, samt att sexorna går mkt finare, behöver ej pressas
-
Om man nu bara vill ha ljuspunkter typ 12 V led ex.vis i den integrerade badbryggan hur är det då att koppla dem på 12V direkt i båten då de för det mesta är gjorda för att transformeras från 220V till 12V, pga, likström=======växelström
-
Silicon används helst inte på på glasfiberskrov, utan sika är att föredra
-
Kolla OSRAM:s hemsida de har en 12V ledlampa som heter Aqualed som kan monteras under vatten ner till 3 meters ljup kostar ca 350 :-
-
Hej! Ska drevet vara nere eller helt uppe(trailerläge) under vintern när båten står på trailer,har mitt uppe men har sett att det blir en oljepöl under drevet vad kan det bero på? Det är ett alpha one drev som sitter på en Bayliner 2052 LS-99
-
Om det är över 200 hk i mercruiser V6:an är det mpi motorn (insprutning) och den är på 220 hk,vilket jag inte tror i årsm -96 om motorn inte är bytt, den kom senare, jag har en Bayliner 2052 LS -99:a den har V6:an med förgasare och är på 190 HK
-
Har en mercruiser 4,3 med alphadrev som också var för stark(varvade för mycket,över 5 tusen) då satt en orginal alupropp 21 så jag bytte till en rostfri stål med 23 stigning och den var perfekt,men det beror på båtens vikt och skrovets utformning hur mycket motorn orkar varva med en viss stigning, min är en Bayliner 2052 LS -99 (förhållandesvis lätt) märkningen på proppen sitter stansad utvändigt på propellern en sifferserie som avslutas med tex 21P eller 23P vilket betyder 21 eller 23 stigning
-
är det ankarboxen längst fram på däcket du menar? den är ej tät utan det finns ett dräneringshål i framkant på den, men om man kör i hög sjö så fylls boxen med vatten,dräneringen hinner ej med och då kan det komma in vatten i ruffen för boxen är ej tät i bakkantens översida mot ruffen,jag tätade till där med glasfiberremsor och spackel.Vet ej om det ser likadant ut på din båt min är en Bayliner Capri 2052 LS -99
-
Hej På min var det ingen insexskruv utan vanlig bultskalle 1/2 fattning, under en plastplugg.
-
Tack så mycket för tipsen,jag fick loss anodern och filade ner den så proppen går fritt