Gå till innehåll
tisdag 11 mars 2025

shakespeare_magnum

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    3
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om shakespeare_magnum

  • Placering
    Landkrabba
  1. Hej hej. jag har kanske samma problem som dig nu som du hade förut med din micro brytare om du kollar längre ned på sidan om du söker på mercruiser 3,0 så är mitt inlägg där med krånglande mercruiser du kanske kan ge mig några tipps och trix
  2. Hej. Jag har ett problem med min mercruiser 3,0 med EST ignition, den har inte startat på en lååång tid men idag gjorde den det av en ren slump jag lokaliserade problemet till shift cutout shiften när jag av misstag la den vit gröna kabeln mot jord, nu undrar jag ska den ha kontakt med jord innan den går in i switchen enligt el shemat verkar den gå direkt till fördelaren men sen kommer nästa problem motorn startade och gick fint i 10sec sen dog den vred om nyckeln igen samma problem gick och stannade efter några sec kollade om det var för dåligt med bensin använde både el pump och mekan pump men samma fel kopplade till slut bort b orange kabel från generatorn som gick till starten och då funkade motorn kan någon förklara vad som har hänt... ni som har sådana här motorer får hemskt mycket hjälpa mig med hur era kablar är dragna. jag skikcar ett kopplings shema så får ni kolla själva..
  3. Har precis köpt en mercury 90hp år 90 (3cyl) från Los Angeles men jag har problem för jag vet inte riktigt var alla kablar ska va tändningen har jag ganska bra koll på men inte var B-plussen samt jord kabel, sen så har jag problem var alla tilt kablar ska sitta vore tacksam för hjälp. maila mig på lincoln_x@hotmail.com om ni har något el shema eller bild som kan hjälpa mig.
×
×
  • Skapa nytt...