Gå till innehåll
onsdag 13 november 2024

wado

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    9
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om wado

  • Placering
    Kadett
  1. Hej Du skrev att du var nöjd på det hela taget. Hur upplevde du att planing, snedbelastning etc ändrades?
  2. Hej Har du hunnit testa hur båten funkar med de nya trimplanen? Funderar på att skaffa till min båt oxå (Ryds Hajen)
  3. Tack för all info men det blir mer och mer avancerat känns det som. Kanske enklast (och säkrast), men dyrast att lämna in motorn med vidhängande båt till ngn som vet vad de sysslar med. Man vill ju trots allt kunna känna sig säker och lite på motorn när man är ute... Så jag kommer lite grann tillbaks till första inlägget. Finns det någon i Onsala som är duktig på Evinrude? /Urban
  4. Kort fråga till sluggo1 Bytte du plats på tändspolarna? Var det fortfarande det översta tändstiften som inte hängde med? /Urban
  5. Kanon, skall testa så fort det blir lite stabilare väder. Återkommer så snart jag kan!
  6. Onekligen billigare ;-) Men det känns samtidigt lite oroligt att köra med den när den hackar så att känns som om att akterpegeln skall ramla av. Men skall göra ett prov med att byta spolplats. /Urban
  7. Låter ju onekligen som ett snarlikt problem. Jag pratade med Lindahls motor i GBG idag och de hade tyvärr ingen direkt förklaring. Han gissade evt på att VRO-pumpen satt igen sig, men jag har testat med att plugga den och köra med oljeblandat utan nng skillnad, Har förvisso inte kopplat bort pumpen, men det skall inte behövas enligt de som förstår sig på det. Jag kommer köpa en ny tändspole för att testa med. Återkommer efter helgen med mer info. Funkar inte det så lämnar jag in motorn men det tar ca 2 veckor innan jag får den i retur.... /Urban
  8. Tack för info, skall kolla upp med firman som gjorde service på motorn. Var nere och testkörde den precis och ett av tändstiften (det översta) vaer mycket kallare än de 2 nedre. Kan det eventuellt ha något att göra med tändspolen? /Urban
  9. Hej Har precis köpt en Ryds Hajen med en Evinrude VRO70 (-90) som tjöt från oljepumpen, så jag kopplade bort den och kör istället på oljeblandad. Motorn är hyfsat nyservad med nya stift och ny bensin. När jag kört några hundra meter börjar motorn hacka, ungefär som om att den bara går på 1 eller 2 cylindrar. Drar jag ner gasen så funkar den, men jag kan inte gasa upp den igen förrän jag haft den avstängd och den svalnat. Då kan man dra på ett par hundra meter igen. Jag tycker att det ryker en del från motorn, men det sprutar kylvatten med en rejäl stråle så jag vet inte om det kan vara överhettning och hur kollar man i så fall det? Någon som har nåt tips om vad jag kan göra? Båten finns i Onsala, så om det finns nån kunnig i närheten så är du varmt välkommen
×
×
  • Skapa nytt...