kleverboi
Medlemmar-
Innehålls Antal
7 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm kleverboi
-
Placering
Kadett
-
Hej! Jag söker efter mått på vagga/vagn för en Beason 31. Finns det någon som har måtten eller kanske samma båt som kan mäta lite vore jag ytterst tacksam! Mvh K
-
Kan bara meddela att de haft inne båten på rep och ej lyckats täta skiten. De har också haft tillgång till nycklar så att de skulle kunna gå ner och kontrollera läckage under regn eftersom jag varit borta några veckor. Jo men visst. De har inte kollat eller åtgärdat nu heller. Jag har återigen lämnat in båten och fått skriftligt på att allt skall åtgärdas men tror någonstans innerst inne att det inte kommer att bli bra.
-
Vilken ekolodsgivare är det? (Märke/modell) Det brukar monteras så att den vinklas neråt och det borde definitivt inte skvätta upp i ryggen på dig...
-
Liten uppdatering på läget gällande denna båt. Konsumentverket säger att återförsäljaren måste få en chans att åtgärda felen och att de i sin tur måste få reklamera båten vidare till generalagenten. Kan ta lite tid det där men jag går på deras linje just nu... Återförsäljaren har tagit emot båten förra tisdagen efter lite påtryckningar via mejl och dragit upp den på land under tak för tillfället. De säger att vill åtgärda felen och att min båt har prioritet men de kan inte svara på hur lång tid det tar. De har ej heller återkommit med någon information om exakt vad de skall göra som jag begärt men jag ger dem en vecka att fixa till läckagen och därefter kommer jag nog att köra rätt hård approach med dem. Tyvärr har denna vecka gått på tisdag och de hade inte gjort något när jag svängde förbi igår. Däremot hade de fixat min kompis båt som han köpte för ett par veckor sedan och i mitt stilla sinne undrar jag inte någonstans om inte min båt borde gått före eftersom jag haft problemen sedan sjösättningen, ca 2.5 månader nu... Nu är ju iofs hans fel enklare att åtgärda kanske därför...
-
Tack för länken! Var nere vid båten för ett par timmar sedan eftersom det börjat regna på förmiddagen. Visar sig vara så att det läcker i popnitarna som håller ihop övre och undre delen av båten också =/ Skickar med en bild på hur det ser ut där det rinner ner under en av popnitarna trots att det inte direkt var ett extremt regn... Känns som att denna båtsommaren tog slut snabbt... Får avbryta fixet med gamm-båten från -85 och sjösätta den igen tror jag, den har då i alla fall aldrig läckt in.
-
Tack för svaren. Batteriet åtgärdade jag själv. Tätningen i akterspegeln åtgärdade de samtidigt som de justerade in ekolodets givare så att denna fungerade korrekt. Det tog ca 3 veckor från påpekande till åtgärd var gjord. Det bli konsumentrådgivning på måndag och jag kommer nog att försöka häva köpet eftersom det strulat såpass mycket och de fel som finns kan orsaka många besvär framöver i form av mögel och annat. Jag namnger ej firman idag - avvaktar tills jag fått respons på hur de ställer sig till återköpet.
-
Halloj! Hade inte tänkt att detta skulle bli en hata-bayliner-tråd utan jag skulle vilja ha goda råd om hur jag skall hantera köpet av min nya Bayliner 652 Cuddy som jag haft problem med sedan dag ett. Försäljaren är inte snabb med att hjälpa till med åtgärder och jag hänvisas runt mellan försäljningen och servicen hela tiden och uppriktigt sagt känns det för jäkligt att behöva jaga dem för fel på en splitter ny båt. Så här ser fel-listan ut (just nu) Vid leverans var batteriet ej fastskruvat - något jag upptäckte när elen försvann ute på havet och det var hög sjö. Båten tar in vatten genom alla självdräneringar när det regnar med resultat att det blir blött inne i förpiken och det är inte roligt att vakna mitt i natten av att halva sovsäcken blivit blöt kan jag lova =/ Det drar också in så att kölsvinet blir fullt och jag får med sommarens regn åka ner och tömma var och varannan dag. Vattenhon läcker och det droppar in i förpiken precis innanför dörren på babords sida - inte roligt att få hela huvudet fullt med vatten heller vill jag lova =( Tackluckan i förpiken läcker oxå men det har bara inräffat vid extremt slagregn då det legat vatten tjockt över båten men jag tycker att det borde gå att täta det oxå eller?!? List till vindrutan läcker också... Sömmen i sittdynan på baksätet har börjat spricka, tål det inte att sitta och ta ett steg över när man skall bak till badbryggan? Vid monteringen av ekolodsgivare hade marinan borrat hålet under vattenlinjen och ej tätat ordentligt vilket givetvis också... läckte. Ekolodt funkade inte efter de monterat den heller... Det har de i alla fall fixat efter en hel del påtryckningar. (Tvingade dem i princip att åtgärda per omgående) Missfärgningar av tyg i förpiken har det blivit nu eftersom så mycket vatten trängt in och det ser rent ut sagt för taskigt ut. Jag har sedan första veckan påtalat alla fel och de skjuter bara åtgärderna framför sig. Det gick alldeles utmärkt att vara servicevänlig fram tills kontraktet var påskrivet men efter det får jag bara massa hänvisningar mellan olika personer och att kan vi ta det sen, vi har lite mycket nu Funderar allvarligt på hur marinan tänker. De vet förstås inte att den bästa säljarn är en nöjd kund och mycket kan man säga men nöjd är jag inte. (Är dock mycket nöjd med båttypen - om bara felen inte fanns där) För tre veckor sedan var jag inne hos dem och var halvt galen och fick då beskedet att vi bokar en dag så att det säkert skulle hinnas med att fixa felen. Jo tjena... Var förbi idag och skulle kolla lite tillbehör och fick då veta att den dagen hade de bokat av för mig och att jag inte fått någon ny tid och att det var mycket nu Vad skall jag göra? Vad har jag för möjligheter som konsument i detta läge?? Tacksam för råd och tips på hur jag kan hantera detta då jag är rätt hjälplös just nu.