Jo, vi transporterade den precis som du gjorde (upplagd på pallar och plank), därefter släpade vi och lät den rulla på stockar ned i vattnet (mjuk strand). Men, om jag fixar till skroven och får lite finish på den så verkar det vara en dålig lösning... Sedan är det ju smidigt om man bara över dagen vill flytta den att ha en vagn.
Jag har tänkt i dina banor, att fylla skroven med exempelvis tomma petflaskor för att förbättra flytkraften om skroven skulle springa läck. Anledningen till att jag är lite bekymrad för flytkraften är att skumfyllningen i mitt mellanskrov är lite vattensjukt, därför ska jag försöka reparera det så småningom. Men det vore ju förargligt om den hann sjunka innan dess...
När jag ser dina foton ser jag att min Distans 52 har lite annan utformning (den jag köpte den av sa att den var köpt ca 1970):
-Centerborden ligger längre ut från centrum av skroven och är ledade kring en skruv.
-Mastfoten står inte nere i sittbrunnen utan framför.
-Det finns bara en förvaringslucka i sittbrunnen bakom masten.
-m.m.
Vad jag förstår (rätta mig om jag har fel) heter kontruktören Pierre Wahlgren och varvet AB Tidlösa Marin i Jungfrusund på Ekerö.