Gå till innehåll
onsdag 19 februari 2025

christer_pers

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    7
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om christer_pers

  • Placering
    Kadett
  1. Jag är osäker på vad jag har för båt. Kan någon hjälpa mig? Motorn är en VP AQ110. Längden ca 19 fot. Senast ändrad av christer_pers | 15 augusti 2007 | 23:05
  2. Var blåser du in startgasen? har du plockat bort luftburken? Om inte - gör det! Vad skiljer från den gången motorn gick? är det verkligen ingenting som du ändrat på? pumpar matarpumpen verkligen fram bensin till förgasarna? Berätta gärna vad det var som var fel när du får igång den mvh /Christer Senast ändrad av christer_pers | 15 augusti 2007 | 22:49 Senast ändrad av christer_pers | 15 augusti 2007 | 22:56
  3. Jag hade monterat insatsen i luftfiltret upp och ner. Jag var beredd att borra nya hål för kanalerna men upptäckte då småsmå hål - typ 2-3mm som tangerade förgasarkanalerna om jag bara vände på insatsen. Lurigt! jag trodde dessa små hål enbart fanns till pga tillverkningsmässig anledning.
  4. Tack för svar! det är precis samma förgasaruppsättning som jag har. Jag har tänkt tanken att det skulle vara fel luftburk men tittar jag på bilder i verkstadshandboken så ser det ut att vara samma luftburk. Jag ska göra som du föreslog för att se om jag blir av med problemet. Det märkliga är att det funkade förra säsongen. Det enda jag kan tänka mig, är att jag har supit bort packningarna som satt monterade imellan förg och luftburk och att de urskurna kanalerna i packningarna var tillräckligt för att skapa en passage för luften.
  5. Varför skulle tändspolöen bli varm för att kondingen är dålig? Jag förstår inte, förklara gärna! Kondensatorn är en snubber för att förhindra gnistbildning på brytarspetsarna. Om gapet på brytarspetsarna är för litet får du en längre duty cycle på magnetiseringen av tändspolen. Detta kan, i värsta fall, övermagnetisera tändspolen vilket innebär att den magnetiska kretsen går i mättnad(detta yttrar sig som att strömmen enbard begränsas av den inre resistansen och ej av i huvsak mot-emk - induktansen går mot noll) och strömmen sticker. Detta resulterar i höga förluster i tändspolen. Hög temperatur innebär höga förluster. Mitt råd - kolla gapet! mvh/ Christer Senast ändrad av christer_pers | 15 augusti 2007 | 22:54
  6. Hej kära läsare. Jag har ett delikat problem jag gärna skulle få lite hjälp med. Min AQ110 går ej med luftburken på! tar jag bort luftburken går den fint på tomgång men med luftburk går den inte alls eller mkt dåligt. Det sitter små kanaler i överkant på förgasarna som går in till ovansidan på vakuumkolven. När jag monterar luftburken täcker jag över dessa kanaler. Jag har inga packningar mellan förgasare och luftburk så jag vet inte hur dessa ser ut. Kan det tänkas vara urtag för dessa kanaler så att luften ovanför vakuumkolven kan evakueras denna väg??? Kan det hjälpa att montera packningar? Tacksam för alla svar /mvh Christer
  7. Passar det ihop rent mekaniskt och i sådana fall är det rimligt - håller 100-drevet för detta? Jag vet att utväxlingen är anorlunda men det går väl att kompensera för med en annan stigning på proppen? Tacksam för all input.
×
×
  • Skapa nytt...