Gå till innehåll
måndag 06 januari 2025

mariner220

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    4
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om mariner220

  • Placering
    Landkrabba
  1. Vad jag förstår så har Mariner en mekanisk insprutning av olja som ska vara väldigt tillförlitlig, till skillnad mot ex. Johnsson som har någon slags membranpump, som kan vara ganska otillförlitlig. Men vill man vara säker på att den fungerar så är ju olja i bensinen ett sätt som har fungerat i 100 år. /Henrik
  2. Välkommen till clubben för oss med samma problem. Jag har en Mariner 220 -87, som har samma problem, och har hittat fler på bryggsnacket med samma problem. Min ryker som f-n när man ska dra upp den i planing. När man väl kommit upp i planing så går den som en klocka, men den drar för mycket soppa. Jag pratade med en verkstad som trodde att det var insugningsventilerna som inte stängde, vilket gör att den pressar ut soppa bakvägen. Men jag orkar inte meka längre, så jag har lämnat in den, men inte fått besked ännu. /Henrik
  3. Jag är ingen expert, men jag har hört att det kan vara menbranet i bränslepumpen som är trasigt, då drar den in bensin i växelhuset baklänges. Ett tydligt tecken på att menbranet är trasigt är att det går att pumpa fram hur mycket bensin som helst. Mvh Henrik
  4. Hej, Jag har precis samma problem på min mariner 220 EFI från -87. Har du fått någon rätsida på problemet? Jag har bytt tändboxar, tändstift, kollat menbranen i bensinpumpen, kollat termostaterna, bytt givaren för motortemperatur. Tyvärr har det inte blivit någon skillnad. Så jag tröttnade och lämnade in motorn på en firma, men har ännu inte fått något svar. Jag tror att motorn får för mycket bränsle, vilket är anledningen till att den går så dåligt upp till 3 000 rpm, däröver går den som en klocka. Men den verkar dra för mycket bensin (över 2 l/dist). Drar din motor också för mycket bränsle? Hälsningar Henrik
×
×
  • Skapa nytt...