Gå till innehåll
fredag 21 februari 2025

GrandFunk

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    2
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om GrandFunk

  • Placering
    Landkrabba
  1. Hej Körde en gammal, typ Pettersson-båt med en vanlig B18-motor med original topplock, och original treväxlad låda. Körde båten som en bil alltså, med kopplingspedal och allt!Den förängda fläktremmen drev en pump (clas ohlson), som tog vatten via en botten ventil, en del av vattnet leddes via ett mindre rör ner i avgasröret för att kyla det. Överskotts-kylvattnet leddes ut via slang ur sidan på skrovet. Kylvattnet från motorn leddes ut i en mindre slang, höll ca 40-45 grader vid normal körning. Körde så utan problem i fem år, tills jag sålde båten i höstas. Termostaten var borttagen. Enda problemet var att förgasaren blev väldigt varm om man körde för hårt med motorn. Detta hade kunnat fixats med ett kylbleck eller en fläkt, men vid normalkörning gick det utmärkt. Båten vägde närmare ett ton...7 meter lång och gjorde ca 15 knop på treans växel med 2/3-dels gas. Jimmy
  2. Halloy Köpt en modifierad båt, ca 4,50, har varit HT eller Cabin, har soffa längst bak och typ, kojplatser gjutna i fören....rundad och ganska trubbig på fördäcket, men snudd på katamaran/tunnel baktill...Hemmabyggd vindruta, men ingen instrumentbräda....alltså, troligtvis HT från början....ser ut som en Selco fram och en Flipper bak...(nån sorts kameleont!)...har vänt ut och in på WWW utan att hitta svaret på gåtan. Säljaren föreslog OCKELBO HT/T16... Stämmer ju inte....någon med falkblick? Tillägg: styrpulpeten bak kan vara original, men sitter ända borta vid baksoffan.
×
×
  • Skapa nytt...