k650
Medlemmar-
Innehålls Antal
115 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm k650
-
Placering
Örlogskapten
Senaste Profilbesöken
Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.
-
Är det inte lite typiskt svensk också med generellt höga priser, svenska handlare är ju inte precis kända för låga priser jämfört med många i utlandet. Sen är det ju klart att man vill ha så mycket som möjligt när man säljer......gäller bara att hitta den rätta balansen....vilket man ofta inte inser som säljare.
-
Är det inte lite typiskt svensk också med generellt höga priser, svenska handlare är ju inte precis kända för låga priser jämfört med många i utlandet. Sen är det ju klart att man vill ha så mycket som möjligt när man säljer......gäller bara att hitta den rätta balansen....vilket man ofta inte inser som säljare.
-
Är det inte lite typiskt svensk också med generellt höga priser, svenska handlare är ju inte precis kända för låga priser jämfört med många i utlandet.
-
En båt från 1988 börjar kanske bli i behov av större översyn av motor etc.....skulle aldrig betala 450 000 för en båt som dessutom kostat 400 000 ny och inte på något sätt är unik. Unika båtar kan ju klart vara värda avsevärt större summor än vad de kostat nya.
-
Akrylatbensin så är det löst.....
-
Håller med, men många privatanonnser på Blocket har ju totala fantasipriser de med. Lägg märke till hur många anonnser som innehåller frasen prutat och klart, skriver någon så i en annons så hoppar jag av ren princip alltid över den. Man prutar alltid vid köp, så är det bara.
-
Och en fyrtaktare kör ungefär lika mycket, så det är ingen anledning till att man ska ha en fyrtaktare. Ingen bensinmotor har högre verkningsgrad än 30% . Så tvåtakt eller fyrtakt är mest en prisfråga, finns mängder med tester som tar bort myten om att ljudnivå och bränslfeörbrukning skulle vara överdrivet mycket bättre på en fyrtaktare. Dessutom kan förbrukningen kanske kvitta om man ska betala kanske 50-100% mer i inköp av en fyrtaktare. Många självutnämnda experter som vanligt.....
-
Men du kan fortfarande inte jämföra billack med gelcoat!!! Ge dig nu för f...... Senast ändrad av k650 | 04 november 2011 | 11:15
-
Riktiga polermedel? Vänligen berätta vad som innebär riktiga medel, ungefär som Ditech då....deras hemliga medel som visade sig vara samma som Lahega som kostar en 3:e del av priset. Låter snarare som en lättlurad kund.
-
Billack och gelcoat är lite som äpplen och päron, men håller med att man inte ska göra varje år utan endast när det verkligen finns ett behov.
-
Självklart förutsätter allt att man använder en produkt på rätt sätt, annars ska man inte vaxa heller med risk för att gå igenom gelcoaten. Senast ändrad av k650 | 02 november 2011 | 14:21 Senast ändrad av k650 | 02 november 2011 | 15:17
-
Håller med, många självutnämnda experter som hört att man slipar igenom med Autosol. Jag har kört med Autosol i alla år och aldrig lyckats ens tendera att slippa ner någonstans, och då har jag kört hårt på flera ställen på skrovet. Det måsta vara båtar med redan sedan tidigare dålig gelcoat som i såfall drabbats av detta. Autosol är mycket bra att polera upp matta ytor med.
-
Fick vara med om samma med min 16 åriga Cairnterrier som fick somna in den 24 augusti.....det är en svår tid, men man kan glädjas åt att de haft ett gott liv med mycket kärlek.
-
Det lutar åt en DC då det kommer att bli 99% dagsutflykter, med ett kapell så får man ju ändå lite skydd...=)
-
Som bad och utflyktsbåt, vad är mest praktiskt, en HT eller en DC? Kanske styrpulpet? Tips emottages......=))