hellebjork
Medlemmar-
Innehålls Antal
17 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm hellebjork
-
Placering
Kadett
-
En välskriven annons på blocket verkar inte hjälpa, inte heller ett bra pris. Köpte en ny båt i Juni men har tröttnat och försöker nu sälja den vidare men ingen nappar. Några tips? Båten ifråga är en Terhi 4110 styrpulpet med en Tohatsu 30hk 2-takt, båda köpt ny i år som sagt.
-
C19 med inombordare har väl ca 140hk så jag skulle tro att 70hk är i det klenaste laget.
-
Härligt! Har dragblock och lina kvar ifrån förra båten. Dock är det punka på ringen, men då vet jag att jag kan införskaffa en ny utan dåligt samvete då
-
Jag har en Yamaha 20hk på båten, så kraften borde finnas där. JAg tänkte mest på vältrisken och så, det blir väl rätt stora krafter av ringen när man svänger? Men jag vet inte heller
-
Har en Tehri Micro fun, är det rent vansinne att försöka sig på att dra en åkring efter den?
-
Tack för det snabba svaret! Hade på luringens att det var proppbyte som gällde.
-
Är som så att när jag gasar på upp till säg 85-90% av full gas och sen full gas så upplever jag ingen skillnad i draget, bara det att motorn låter mer. Går det att få den att dra hela registret ut på något vis? Är det proppbyte som gäller? Har en 83ans Yamaha 20HK.
-
Ingen som har någon aning?
-
Kan man på något vis ställa in en Mercontrol så att man ger mer gas i början på reglaget? Som det är nu så är det nästan ingenting i början för att sedan komma allting på slutet. Är lätt hänt att få motorstopp när man ska gå över ifrån handgas till spaken.
-
Heh, det är minst sagt lite knöligt att ta väck proppen i hamnen. När man drar ring och gör en skarp usväng så går motorn på lite låga varv, är det då rätt att öka, eller är det sänka?
-
Har en Mercury 40hk och en propulsepropp, vill ha lite högre toppfart. Ska jag då öka eller sänka stigningen? /M
-
Köpte en propulse och nu går båten mycket snabbare upp i plan och är stark som en mindre oxe. tack för all hjälp!
-
Tack så mycket, blir till att shoppa ny propp imorgon då! Finns det någon fördel med 4blad jäntemot 3? använder den mest till att åka ring efter.
-
Jag var nu ner i hamnen och tog bort proppen. Det sitter som en splinsad hon-axel i proppen och en han-axel ut ifrån motorn. Den axeln i propellern tyckte jag flexade lite väl mycket inuti gummit som omsluter den. ska det vara så? Eller kan man ta med sig proppen till en båtverkstad så konstaterar dom om den är slut eller inte måntro? Det borde väl dom se ganska lätt.
-
Jag har en 2cyl Mercury 400 ifrån tidigt 70-tal. Jag åkte helt vanligt i farleden när den helt plötsligt rusar upp i varv, så jag slår av på gasen. Backen går i ordentligt och fungerar bra, frammåt så går det att åka sakta, men när man ska gasa på och båten allesom ska få grepp så driver den inte längre. Nån som vet vad som kan ha hänt? Låter dyrt att laga tycker jag.