Gå till innehåll
söndag 22 september 2024

mackez

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    34
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om mackez

  • Placering
    Fänrik
  1. Det är nog som du säger att det är våld som gäller. Är bara rädd att man skadar något på riggen när man våldar.... MVH Marcus
  2. Hej Jag har en Suzuki DF115 -03. Jag har ett problem med att jag skall byta engine holder på den pga av en korrosionsskada. Problemet är bara att jag ej kan få lös powerheadet. Har jag missat något eller finns det något trick för att få lös dem? Har lossat alla bultar underifrån (16st) men kan inte få powerheadet att röra sig en micrometer trots extrem lyftkraft i lyftöglan. Någon med någon ide? MVH Marcus
  3. Det löste sig med lite våld. Nu är riggen på plats igen MVH Marcus
  4. Hej Jag har haft lös växelhuset på motorn för byte av impeller. Nu när jag skall montera tillbaja det så får jag inte tillbaka det. Växelstången som går från växelhuset lyckas jag ej få igenom hålet till powerhead. Det styper helt enkelt i sidan av hålet. Någon som har något tips på hur man monterar växelhuset? MVH Marcus
  5. Både motor & båt är klockrena. Med en 200hk Hpdi så kommer den att få en riktigt bra fart. HPDin är enligt mig en av de bästa motorerna på marknaden idag.. Jag äger ingen sån själv men hade den funnits i mindre motorer runt 115hk hade den varit mitt första val. Yamarin 6110 går väldigt fint i sjön och har ett vasst skrov. I min familj så finns det 2st 6110 med 150hk Hpdi och finns inte krav på bekvämlighet att sova ute flera dagar i rad så är det en klockren båt. Som familjebåt finns det en del att önska men som Daycruiser som den är byggd för så lever den upp till sitt ryckte. /MA
  6. Även om stigningen är ok så finns det mera problem att ha i åtanke. OMC V4or har minst 2 olika växelhus. Det stora växelhuset som jag själv har på min V4a är detsamma som alla v6or har. Dvs större diameter på navet. Kolla upp det noga innan du handlar. MVH Marcus
  7. Jag har en likadan på min 130hk -98 Det är helt normalt på dessa varvräknare. Så fort du kopplar in den och strömsätter den så kommer den att nolla sig. //Macke
  8. Tjena Klarar man sig med en mindre skärm så funkar dessa klockrent: http://www.natalie.se/product_info.php?cPath=111&products_id=470 Alternativt så går det att koppla en extern LCD om man vill ha större skärm. Jag kommer att ha en sådan bak i båten och en lite 7 som jag bygger in i ruffen för sonen. /Macke
  9. Tjena Läs här på Flipperbat.se så får du lite info http://www.flipperbat.se/22fe61fc-1af6-40a1-9fa6-037d5873093a-29.html /Macke
  10. Visst är det så men motorn jag har idag är 30år gammal och fungerar mycket bra. De kan ju rasa efter en vecka eller hålla i 10år till. MVH Marcus
  11. Tjena Jag skall byta ut min gammla 80hk Mercury på min Flipper 620 pga att den saknar powertrim/tilt. Har sneglat lite på äldre Yamaha V4 115hk årsmodell ca -88 till -95 som går att få till någorlunda vettiga priser. Enligt Yamahas datablad så skall båten klara av 28,7knop marsch / 35.2knop max med denna motor och det låter riktigt bra. Finns det några kännda problem med dessa motorer? MVH Marcus
  12. Tjena Jag har en likadan motor och jag har samma problem. Enklaste lösningen men inte så billig är att montera en bracket med Powertrimcylindrar, tex CMC Pt-130. Jag vill minnas att orginal så är cylindrarna fyllda med gas. MVH Marcus
  13. Kan bara hålla med om att en värmare är otroligt skönt. Har haft båtar både med och utan värmare. Kan garantera att jag föredrar att hoppa ner i kojen och ha fått ur all fukt ur båten. Jag har kört värmaren varje kväll i sommar när vi varit ute på havet även om tempen utomhus har varit tillräcklig. En wallas 1300 tror jag borde vara tillräcklig även om en 1800 har möjligheten till en termostat som gör att den kan växla mellan hög/låg effekt. MVH Marcus
  14. De byggdes i Bjästa söder om Örnsköldsvik. Se mera här: http://www.pslsystem.com/ornvik/ /Marcus
  15. 28/7 vill jag minnas att det är som gäller för Ulvödagen MVH Marcus
×
×
  • Skapa nytt...