Gå till innehåll
söndag 12 januari 2025

patcatpat

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    4
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om patcatpat

  • Placering
    Landkrabba
  1. Hej! Motorn, som är från 2000, varvar endast upp till 2200 varv vid gaspådrag, ökar man gaspådraget så dör motorn om man inte släpper tillbaka gasen. Motorn varvar dock mycket mer om man chockar samtidigt som man har högre gas. Tror därför att det är fel på bränsletillförseln. (Blir dock inte bättre om jag pumpar bensin samtidigt som jag kör) Motorn går utmärkt att varva när man inte har någon växel i... Kan det vara så att flottören (som jag har justerat) nyper igen för tidigt? (Tycker dock att motorn borde klara av att varva högre i början då flottörhuset då är fyllt med bensin) Tacksam för alla tips och idéer!!!
  2. Tack så mycket för alla svar. Som ni alla trodde så var det flottören som strulade. Jag märkte att det var precis då jag drog åt skruvarna som flottören slutade att fungera. Genom att fila lite lätt på flötet och lägg på en extra packning så frigjordes flötet. Nu går den helt perfekt!
  3. Jag har en Mercury 40 hp från 2000 som jag tror får för mycket bensin. När jag pumpar in bensin så flödar bensinen över i förgasaren, dvs. enligt min teori är det något fel på förgasaren och troligtvis flottören. Jag har dock bytt flöte och flottörnål samt försökt att justera flottören. Detta har inte lyckats. Någon som har någon idé om vad som kan vara fel vid sidan av flottören eller om det på något sätt ska vara möjligt att ställa flottören så att problemen upphör. Vore väldigt tacksam för idéer av alla slag!!
  4. Jag har nyligen köpt en Mercury 40 hp från 2000 som inte gått de senaste två säsongerna. Jag har i huvudsak två problem: 1. Det flödar över i förgasaren. När jag pumpar på blåsan så blir den inte hård, isället så flödar bensinen upp i förgasaren från det utrymme i vilket flottören är belägen. Har prövat att byta packningar, flottör och flottörnål men av någon anledning så täpper inte nålen igen bränsletillförseln till detta utrymme. Kan det finnas någon annan anledning till att bensinen flödar över vid sidan av flottören eller kan det vara något annat fel på flottören? 2. När motorn startar så går det väldigt ojämnt: den dör om den inte får någon gas, dvs ingen tomgång, motorn varvar upp och ner trots att gasen inte regleras med ca 5 sekunders intervaller. Tror inte att det är fel på bränslepumpen eller membranet. Vilka andra faktorer kan detta bero på? Vilka är grundinställningarna för skruven med fjäder på förgasaren? (reglerar bensin tillförseln till förgasaren antar jag). Har inställningen av tomgången, dvs hur mycket gas motorn skall få när någon gas inte ges) någon betydelse för detta. Finns det någon skruv som reglerar luftintaget på förgasaren? Men framför allt vilka faktorer kan detta bero på?
×
×
  • Skapa nytt...