Gå till innehåll
tisdag 24 december 2024

NoLimit

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    5
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om NoLimit

  • Placering
    Kadett
  1. Hej Tror mig efter en längre tids letande och funderande kommit på vad det är för båt familjen vill ha och behöver. Har börjat titta närmare på Draco 2700 som båt då den erbjuder de utrymmen och komfort vi vill ha kombinerat med snygg design och fartresurser (om det behövs) Men så kommer man till den eviga frågan om man ska ha Diesel eller Bensin. Diesel borde ju vara det självklara valet om man tänker förbrukning, säkerhet och värde Men hur rmycket är det värt? Hur mycket drar en en båt av denna typ med en Diesel säg KAD 42/42/44 jämfört med en bensin V8? Skulle vara väldigt intresserad av att höra erfarenheter av ägare som har denna typ av båt och som har erfarenhet av besin kontra diesel drift. Skillnaden i pris mellan en båt med Diesel och en båt med Bensin kan ju vara ganska stor. Tacksam för alla tips och synpunkter kring ämnet samt allmänt kring Draco 2700. Finns ju en något större modell som heter 2900 också som kan vara intressant att höra synpunkter på Mvh Peter
  2. Hej hej Har precis installerat ett sötvatten system från usaonline Motorn är en 3.0 LX. Kittet man får lämnar ganska mycket att önska vad gäller detaljkvalitet och passform. Slangarna man får med sig har inga inbyggda fjädrar viket gör det svårt att kröka slangarna utan att strypa dem. Billigt javisst men jag får återkomma hur det funkar senare /Peter
  3. Hej Nyfiken hur det gick för jag har samma problem med min Mercruiser 3.0 LX Mvh Peter
  4. Hej Efter intensivt arbete med bottenmålning och vaxning var det så dags för sjösättning av båten igår kväll. Hur vi än försökte så vägrade den att starta, efter en stund hoppade den igång på vad jag tror är en cylinder men självdog snart. Motorn är Mercruiser 3.0 LX från 1996 Kollade alla tändstift och de har gnista men de var ganska blöta utom ett, antar att det var den cylindern som tände. Provade med extra bilbatteri men den startade ändå inte. Köpte båten tidigare i vår och motorn var konserverad innan, när vi köpte den provstaratde vi den och den gick igång efter viss tvekan. Förra ägaren hade nyligen bytt tändstift. Mina motor kunskaper är begränsade men det verkar ju som om motorn fått för mycket bränsle och nu blivit sur. Skulle behöva lite tips om hur jag fortsätter felsökandet. Finns det något bra sätt att vädra ut cylindrarna/motorn från överflödigt bränsle? Kan man torka ut tändstiften på något sätt eller är det bäst att byta till nya fräscha Mvh Peter
  5. Hej Är nybliven ägar etill en Fletcher Arrowstreak 17 GTS med Mercruiser 3.0LX. Temperatur mätaren fungerar inte riktigt och visar dessutom Fahrenheit. Den enda informationen jag hittar på själva mätaren är bokstaven Q. Någon som känner igen detta märke eller beteckning och vet vem som kan tänkas vara återförsäljare? Mvh Peter
×
×
  • Skapa nytt...