Gå till innehåll
fredag 08 november 2024

Adamm

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    4
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Adamm

  • Placering
    Landkrabba
  1. Som sagt tidigare, Tack för att ni tagit er tid att svara! Fick hjälp av en båtmek igår som var och tittade på båten. Visade sig till min stora gjädje att det var skit i ett munstycke i förgasaren(pricis som ett par av er föreslagit). Tog en timme från det att han satte sin fot på båten tills allt var fixat och motorn gick som rolex igen. Ibland är det helt rätt med Proffs hjälp! Blir en skön båthelg nu om vädret tillåter... //A
  2. Spelar det ngn roll om jag gör komptest med kall/varm motor? Höga eller låga varv? //Adam
  3. Tack för alla förslag o funderingar. Båten stängdes av så fort varningsalarmet på motorn sattes igång. Svårt att veta hur varm den gick, då vi inte kunde se något onormalt på mätaren, den stod rakt upp...den går väl på vattentempen och denna kom ju inte in då impellern strulade. Det är precis som en av er skriver att man får pumpa gasen några ggr på de låga varven för att den inte ska dö. Tack för tipset om hur jag gör ett komp test. Ska prova detta i dagarna. Hoppas givetvis att det finns ngn enkel smidig lösning på problemet. Någon som vet vad hur stort jobb pris/tid det är att byta topplocks packning om det skulle visa sig vara problemet? //Adam
  4. Hej Har nyss köpt en Bayliner 2355 med en v8 mercruiser 5,7 96års modl. Båten sjösattes och gick riktigt fint...i ca 10-15min sen gick den varm. Bytte impeller och en av gummibälgarna vid knät som hade spruckit. När jag nu lagt i båten igen så har jag fått ett nytt problem. När båten startas så står den på tomgång i några minuter 650rpm, sen dör motorn. Alternativt att man gasar upp den till 1500rpm och detta med att ge ordentligt med gas. Försöker man smyga upp/ner varven så dör motorn. När den blivit lite varm(efter ca 10min) så klarar den av att stå på tomgång utan att dö. Problemet med att använda varvregistret mellan 650-ca1000rpm finns dock fortfarande kvar.Detta problem kvarstår även om man kör båten varm. Man får nu altså ge någa snabba pumpningar med gasreglaget för att komma över de låga varv registret. Annars går båten bra och tempen ligger stadigt runt 65g som jag förstått att den ska göra. För mig som är lekman och amatör på området så verkar det som om något e fel med luft/bränsle blandning men jag har inte ändrat dessa inställningar och innan jag bytte impeller så va detta inget problem. Någon som har några bra tips/ideer? Tacksam för alla förslag då det nu är hög tid att ha en fungerande båt! Vänligen Adam
×
×
  • Skapa nytt...