Gå till innehåll
fredag 27 december 2024

Danielgustavsson

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    52
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Danielgustavsson

  • Placering
    Löjtnant
  1. LÅTER HELT RIMLIGT, Så får det bli 2pers och lite luft i cylindrarna, tack får de snabba svaren! hör av mig efter meket så får vi se hur det gick!
  2. Ok skall jag använda mig av tryckluft med någon adapter på kanske ? eller?
  3. Hej Jag har fått haveri på en stötstång och ventilfjäder på min mercruiser 3,7l 1989. Kan jag byta ventilfjädern utan att ta av toppen? någon som har erfarenhet av detta eller något tips kanske? Med Vänliga Hälsningar Daniel
  4. Om du frågar mig så skall du alltid göra centrering av motorn efter urlyftning! jag har gjort detta ett flertal gånger och du kommer att ångra dig bittert om drivaxeln går åt h-vete i drevet.. då blir båtsäsongen kort i år! lycka till med stora lyftet!
  5. en tanke... hade du flaskan med bensin i ett högre läge än motorn när bensinen försvann? jag har en 3,7l som jag renoverat och vid provkörning på sj-pall hade jag en bensindunk som stod högre än motorn/förgasaren varav bensinen av självfall trycktes in genom förgasaren och ned i motorn. bensinpump skall suga upp bensinen.. bara en tanke!
  6. HAR DU KOMPRESSIONER PÅ ALLA CYLINDRAR, JAG TYCKER DET LÅTER SOM OM BENSINEN RINNER FÖRBI KOLVARNA OCH VIDARE NED I OLJETRÅGET, ALTERNATIVT HAR VENTUILERNA FASTNAD I ÖPPET LÄGE OCH LETAR SIG GENOM STÖTSTÄNGERNA NED TILL OLJETRÅGET, TA AV VENTILKÅPAN OCH KOLLA SÅ ATT ALLA LYFTARMAR RÖRSIG SOM DE SKA! LYCKA TILL
  7. Hej alla! Jag har en mercruiser 3,7l från 1989 165hk. Den spinner som en katt när den är kall, jag har själv renoverat den men när den blir varm så pendlar tomgången kraftigt från ca 400-1800 rpm, tomgångsjustering på justerskruven hjälper inte. Den blir även trögstartad när den blir varm, det låter som om batteriet skulle vara dött trots att det är fulladdat! men när motorn blir kall igen så funkar allt som det ska? vad kan vara felet? tändspole, automatchoke? någon som vet?
  8. För säkerhetsskull tycker jag du kan smörja stödlagret genom att pumpa in fett med kvalitet enl en marina! Annars tror även jag på generator, ev dags att byta kolen till generator? kostnad.. 20 kr?!
  9. Hej! Nu är motorn isärplockad och felet visade sig direkt! En av kolvarna rörde sig ca 4-5mm då de andra stod stilla! totalhaveri på ett veevlager samt kolvbult! Så det kan gå! Nu har jag istället plockat ihop en annan motor / God sommar
  10. av bilden att dömma har du en merc 3,7 från 88-89 pga avgasknäet men som sagt man kan montera nyare knä på äldre motorer. även dekalen på ventilkåpan skvallrar om årsmodellen, svara på inlägget om du vill ha vidare hjälp
  11. Hej alla! Finns det några stolta ägare liksom jag av Sea Sprite båtar här i forumet. Jag har en Sea Sprite Mark V -1989 med mercruiser 3,7l 165hk motor. Båten är under renovering och har så varit i drygt ett år, tänkte sjösätta inom några månader och det vore kul att prata med folk som har liknande båtar! God sommar allihopa!
  12. Hej! hade samma problem i somras.. mitt problem då var att laddrelät kastade in handduken, men tror som någon ovan antingen dålig jord eller laddrelät! lycka till!
  13. Hej du! Jajamen visst kan läckage i överhuset göra så att olja rinner ut i dränhål i underhuset och ned på golvet. jag hade själv läckage på ett generation 1 drev. Jag tycker du ringer till göran på drev.se där kan han garanterat svara på ditt problem och dessutom har de billiga orginal reservdelar! Lycka till!
  14. Hej Jag föreslår att du använder Delco tändstift som är original till din motor, bla. Hansen marine säljer dessa tändstift kostar ca 30 kronor stycket! vilket inte är speciellt dyrt! Jag har nämligen en 3,7l 1989, med delcostift.
×
×
  • Skapa nytt...