Gå till innehåll
onsdag 06 november 2024

beppo

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    62
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om beppo

  • Placering
    Löjtnant

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Efter att äntligen ha fått i båten efter mer än en månads försening pga att posten och DHL båda slarvat bort varsin startmotor för mig så fick jag mig en mindre rolig överraskning.. Efter en liten stunds körning så börjar motorn (mercury 50hk 4 cyl -83) gå ojämnt till och från, den gasar till av sig själv titt som tätt för att sedan gå ner till normala varv igen. upptäckte även att motorn ibland inte svarade på fullt på full gas för än efter några sekunder då den helt plötsligt varvade upp för att sedan börja gå upp och ner ganska kraftigt i varv. den första tanken som slog mig var att det borde vara något fel med bränsletillförseln på bågot sätt. eller kan det tom vara så att det trycks upp vatten i cylindrarna? Vill tilllägga att motorn stog inomhus hela förra året pga trasig startmotor och att den gick som en klocka året tidigare. Tacksam för alla svar och tips då säsongen tyvärr börjar närma sig sitt slut!
  2. tackar för alla svar, kul att de blev lite drag i tråden!!!!!!! ska se till att kolla på den där DVD:n och sedan blir de nog en kompressor berättar till våren hur det gick ! MVh beppo
  3. tack för svaret ! man borde väl kunna chippa motorn precis som man chippar bilar ?? sen borde man väl kunna trycka dit turbo. tacksam för mer svar och råd
  4. hallå där! jag tänkte köpa en VP 5.8FI 275HK V8 som ja tänkte ha som ett lite skruv/trimprojekt i vinter, men har dock aldrig skruvat me insprutningsmotorer förr. så äre de nån som sitter inne me lite tips och erfarenhet hur kan kan få ur lite mer effekt så är ja väldigt tacksam för svar. är även intreserad av allmänna trimtips för V8:or Mvh beppo
  5. jo de är helt rätt .. skrovet är samma, fasst de är helt ny överbyggnad du kan ju kolla på min
  6. ja tätningen är de iaf inte, den är nybytt. men de borde ju inte vara så att de e nån större fara att de är avgaser i riggen, eller va tror ni ? motorn går iaf helt felfritt SKITBRA Mvh/beppo
  7. jo det går ut avgaser genom proppen men jag upptäckte att de även kom ut avgaser genom en gummibussning högre upp på riggen (ingen jättemängd) så jag frågade grannen o han sa att de brukar kunna vara avgaser som läcker ut från avgasröret i riggen så att riggen blir avgasfylld. är de nån annan som vet ? ursäkta den plottriga förklaringen !
  8. hej! en snabb fråga, ska de vara avgaser i riggen altså utanför avgasröret ?
  9. om det är en mekanisk pump så borde de räcka med att bara ta bort till och från slangarna från pumpen. mvh beppo
  10. det bör nog funka bra. men några jättefarter kan du inte vänta dig, runt 25knop skulle jag kunna tänka mig
  11. det är lika på min att man måste lägga i framåtväxeln för att kunna lyfta upp motorn. om man inte gör de så är det en backspärr som gör att motorn bli fassthakad mvh beppo
  12. du skulle kunna värma lite försiktigt med en värmepistol också
  13. do lossar på skruvarna på växelhuset (glöm inte den som håller fast zinkanoden) sen längst ner på drivaxeln så sitter impellhuset, skruva av muttrarna och lyft på locket, resten förstår du själv mvh beppo
  14. i watski kostar relät 500kr omjag inte tar fel. och i seasea 350 /beppo
×
×
  • Skapa nytt...