Gå till innehåll
fredag 29 november 2024

henso72

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    12
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om henso72

  • Placering
    Kadett
  1. Luftskruven påverkar väl endast tomgång och lite lite däröver. Förgasar rengöring samt kolla att bensinpumpen och slangarna ner till tanken är ok och funkar
  2. henso72

    sahla 465

    Har en styrpulpet med en 30hk motor på g ,en sahla, 465 men efter ha läst om Sahla på detta forum så verkar det inte vara nåt att ha iaf 495:an, farlig rent ut sagt. Är det någon som har några erfarenheter av 465:an om den är omgjord något till de bättre el är lika kass den med. Ska bara ha båten till fiske i insjö och ev någon vatten lek kanske. Tack på förhand Henric
  3. Inga svar ännu, jag lägger till en fråga Hur är en sådan motor annars ,är det en ok motor eller ett törstigt åbäke bara?? Motorn sitter på en Jofa Kuling. mvh Henric
  4. Hejsan. Ringde på en styrpulpet med en Mercury 45 classic fifty årsmod -87-88 nånting. Problemet var att motorn startar inte utan hostar/tänder till bara. Frågan lyder alltså vad kan de vara ? Har en sådan motor cdi box (eller är det switch boxen?), om den skulle vara kass skulle den tända överhuvudtaget då? Annars är det väl förgasarrengöring/justering som gäller. Alla svar är välkommna/Henric
  5. Ska verkligen den svarta plastplattan sitta så tight mot insuget på förgasaren? en luftskruv borde sitta vid gröna pilen och stå ca 1.5 varv ut
  6. Ringde till dem även jag just efter jag postat förra inlägget. Kommer inte motorn att gå ännu kallare utan termostat, el hur funkar det?? Min går bra på tomgång men vill inte gå bra just över tomgången-tänkte att det kunde ha med att den inte blev varm som ställde till det. Får prova helt enkelt/Henric
  7. tjena Ärligt talat har jag inte haft tid att greja med den !! Vart satt termostaten? Var det under locket på höger sida med en liten knöl på ,sitter med 7-8 skruv . Ska kolla med en kompis som jobbar med båtmotorer(yamaha dock) och höra vad han kan få fram. mvh Henric
  8. tack för ideerna , ska ge mig på den nu då, ang skruvar som ev sitter fast har ni några bra tips på att få loss dem? Ska man prova att knacka på dom för att får de att lossnafrån ev ärg.(motorn har varit helt isärplockad av tidigare ägare men har slarvat bort telnr till han)) Senast ändrad av henso72 | 17 maj 2007 | 17:35
  9. Som rubrikens säger en Volvo Penta 140 (14 hk) årsmodell vet ja inte, kan jag kolla det på motornr? Vart hittar jag isf en referenslista. mvh Henric
  10. Jag har en sådan tingest och i år så vill den inte bli varm, kan köra timmar på tomgång utan att strålen blir varm. Sitter det termostat på den? Någon vänlig själ som har en sprängskiss att låna ut. Vart köper jag grejor till en sådan motor? mvh Henric
  11. Vart hittar jag ett 245ds för 1800:- isf köper ja där. Har handlat en del från usa och de går lika enlelt som här hemma. Går det att får svenska menyer i ett import ekolod?? /Henric
  12. Ska skaffa mig ett lod för runt 1500:- vad rekommenderar ni? Kanske skulle beställa från USA ? http://www.nctackle.com/eafi.html Ett eagle 245ds går på inkl frakt samt moms o tull i Sverige 1450:- MEN.. finns det svenska menyer?? eller går de och fixa det? mvh Henric amatörfiskare
×
×
  • Skapa nytt...