Gå till innehåll
fredag 08 november 2024

Ballistic17

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    10
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Ballistic17

  • Placering
    Kadett

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Funderar på den här satsen. Liknande verkar användas på Youtube-filmer där man beskriver avmontering/montering
  2. Jag måste byta styrservopump men innan jag kan göra det måste jag lossa på remskivan. Mercruiser manualer förusätter ett verktyg från KentMoore. Fråga 1) Funkar det att använda Biltemas universalverktyg? 2) Använder man samma verktyg för att montera remskivan efter byte av pumpen?
  3. Jag har redan haft problem med beväxning på min alu-propp (som sitter på ett Alpha-drev), beväxningen fick jag bort efter en del jobb med en vanlig rot-borste. Accelerationen och varvtalet blev bättre men fortfarande tar den en evighet innan jag är uppe i planing. Skrovet och drevet är numera rent och fint. På prop-bladen har jag kvar tydliga knottror/skrovel som inte lossnar, ungefär som om färgen samlat ihop sig i ”högar”. Lurar på att våtslipa bladen och få metall-rena ytor och därefter spraymåla. Finns det några faror med detta? Riskerar jag obalans? Kan kavitation ha orsakat knottrorna?
  4. Jepp, har precis en sådan. Nypris 3500 kr, mitt pris är 2400 kr. Ställning, insex-nyckel och lite bra att ha reservdelar ingår. Ställningen finns att hämta i Stockholms-området, täckräcke krävs vid hämtning om du inte har en låång kombi. Låter det intresserant? Lägg ut ditt telefonnr i ett svar så ringer jag upp dig .
  5. Hej! Har en Merc 4.3L MPI som varvar max 3800-4000. Reglaget i botten. Under körning låter moton bra, oljetrycket och tempen är normala. Dock vill den inte varva mer. Vad kan det vara för fel? Till saken kan höra att jag har intermittenta problem med microbrytaren, dvs motorn stannar när jag går från back till friläge, som sagt den stannar inte alltid. Någon vänlig skäl som kan vara en lösning på spåren? Stort tack på förhand!
  6. Ang. kopparfärg. Innehåller bottenfärg avsedd för Västkusten generellt sett koppar?
  7. Hej! Såg en båt idag där drevet var målat med samma färg som bottnen i övrigt. Är det bra? Finns det inte särskild spray-färg för drev?
  8. Jag har hört rykten om att Mercruisers 2,8 ES 200 hästars diesel är ej att rekommendera tillsammans med ett Bravo III-drev. Något som hört liknande?
  9. Funderar på en köpa en båt på Västkusten. Klimatet och vattnet där sliter ju mer än på Östkusten. Hur skall det påverka andrahandsvärdet? 10%? 15? 20% jämfört med motsvarande båtar på Östkusten?
×
×
  • Skapa nytt...