

Djungelmannen
Medlemmar-
Innehålls Antal
37 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm Djungelmannen
-
Placering
Fänrik
Senaste Profilbesöken
Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.
-
Mercruiser har fabriksrenoverade longblocks, håller absolut högst kvalitet. Dessutom får du garanti på grejorna. Kolla med en Mercuryhandlare.
-
Premiumoljan är för utombordare upp till 70 hk ca. Du ska använda High Performance oljan i ett Bravodrev. Skulle inte köra med Premiumoljan då den inte är avsedd för Bravo.
-
Sverige är inte världen, våra utsläpp har ingen betydelse. Vi kan piska oss själva till döds, det påverkar inte miljön det minsta. Nej lägg resurserna där det gör nytta, dvs i utvecklingsländerna.
-
Servicekostnaden på en Optimax är väsentligt lägre än en 4-taktare. Dessutom är den lättare.
-
Bra batterier är inte billiga det är en ekvation som inte går ihop. Dessutom ska dom vara tunga = mkt bly. Använd dessutom rätt batteri, man kan inte använda ett startbatteri som förbrukningsbatteri.
-
Det är ingen vidare högfartspropeller, du borde få ett par knop till med en 4-bladig.
-
Vad är det för propellrar som du har testat, märkbart dåligt grepp om du inte får upp båten i plan med 19.
-
Behöver du hjälp av yrekesfolk är höst/vinter mkt bättre, bättre prisläge och folk har tid att hjälpa dig.
-
Kolla med Micke på www.drevman.se han kan skruva dom där dreven i sömnen!
-
Köp en ny original Mercruiser eller Volvomotor med insprutning och modern teknik. Utbytesblock ger bara problem, resten av grejorna är ju fortfarande gamla och slitna. Inte blir det billigare heller.
-
Sätt på trimplan istället, fenan hjälper upp i plan men sen bromsar den. Om du skulle stöta emot något med fenan så spricker drevet.
-
Alkylat är en toppensoppa. Avgaserna luktar nästan ingenting! En markant skillnad även på fyrtakt. Har tankat på Shellmacken på Sandhamn och Statoil , Utö. Tror att det var samma pris som vanlig 95. Ger även mindre sotbildning i motorn.
-
Du pratar som en sann Stalinist som gillar att straffa människor, helst för saker dom inte gjort. Rent sakligt. Det du pratar om är ett icke problem. De äldre 2-takts motorer som finns i bruk används i ytterst begränsad omfattning. Om man verkligen vill förbättra miljön, (och det är det inte många politiker som vill egentligen. Dom har bara hittat ett nytt sätt att beskatta folk.) så är det effektivaste och billigaste att ge en rejäl skatterabatt på alkylatbensin för båtbruk. Sedan kommer dessa motorer fasas ut med tiden ändå. Ge dig på gräsklipparna istället det är ett större miljöproblem. Varför inte en gräsmatteskatt?
-
Tja, jobbigt läge. Men du verkar seriös och långsiktig och det lönar sig alltid.http://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-smile.gif\ border=\0\ alt=\Smile\ title=\Smile\ />