Gå till innehåll
fredag 08 november 2024

hentnyb

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    9
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om hentnyb

  • Placering
    Kadett
  1. Min Suzuki DT55 från -90 gick näst intill perfekt förra sommaren. Förutom att den varnade för kylvattnet vid ett tillfälle. Nu vet jag varför, hål i packning. Går bra upp till halvgas, men sen blir trycket för stort och kylvatten strålen sloknar och summern börjar tjuta. Den har inte hunnit gå varm, så frågan är hur bökigt är det att byta topplockspackningen? Måste man plana toppen? HJÄLP!! /Henrik
  2. Är det någon som har en susning om man ska köra på 95 eller 98 oktan till denna motor? /Henrik
  3. Har en Uttern 510 som fått skador av sin gamla båtvagn. Har ett hål på kölen. Tips på bästa sätt att laga på? Hålet är c:a 5cm långt och 2cm brett. Tacksam för alla tips
  4. 2300 kr 2,5 meter. Vakt en natt per år, ingen vinterförvaring. Hamnen ligger inne i Luleå. Suverän Hamn
  5. Tack Janne! Hade inte sett diskussionen. Henrik
  6. Har en kanske löjligt enkel fråga, men, men.... Har båten i bräckt vatten liggande vid en brygga med ordentligt djup, bör jag hissa upp motorn ur vattnet när jag inte använder båten eller ska jag låta den vara. Ser att folk gör väldigt olika. Suzuki DT55 Tack på förhand
  7. Det är en -91, möjligtvis lite antydning till vatten i växelhusoljan /Henrik
  8. hentnyb

    Impellerbyte

    Tänkte byta impeller på min Suzuki DT-55 tvåtaktare. Är lagom händig, kan skruva i bilen själv o.s.v. men har däremot aldrig skruvat i båtmotorer. Är det något man vågar sig på själv? Vad jag har förstått så skruvar man loss växelhusdelen och drar av impellern från axeln, som tydligen kan sitta rätt hårt fast. Behöver man byta packningar i samma veva? Alla tips och råd är välkommna. Tack på förhand Henrik Nybrant
  9. Är det någon som har erfarenhet av detta fabrikat? http://www.dragoboats.co.uk/ Tack på förhand /Henrik
×
×
  • Skapa nytt...