Gå till innehåll
fredag 29 november 2024

NOsilence

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    5
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om NOsilence

  • Placering
    Kadett
  1. Hej Jag tittar allt mer på att byta skuta mot en Flybridgebåt. Jag åker idag en Sunseeker Tomahawk 37:a med dubbla dieslar och det funkar prima men vill ha lite mer utrymme. Hur många liter per distans ska man räkna med ungefär? Har ni några erfarenheter ni kan dela med er av? Det jag tittar på är : Princess 35 - Ad41 B Princess 385 - TAMD60c Nimbus 4000
  2. Kan man mäta på något sätt om de gamla fortfarande fungerar? Eller är det lika bra att byta ut den? Den kostade 750 kr
  3. Jag lånar tråden lite eftersom jag har ett liknande problem Har en Sunseeker Tomahawk 37:a med 2st Ad41B Jag får varningsljud och indikering för oljetryck på ena motorn efter att jag har åkt i matchfart och sedan läger gasen i tomgång. Så fort jag ökar gasen något så slutar varningsljudet. Dock så visar båda motorerna exakt samma värden att tomgång också är samma. Jag har testat att spraya kontaktspray på givarkontakten på motorn utan resultat. Vad kan vara problemet? Motorn går som en klocka i övrigt. Åkte över 100nm i 8-9 knop utan varningsljud. Men så fort jag gasar lite mer för att sedan lägga i tomgångkörning så börjar tjutandet. Om jag stänger av motorn 30 sec typ för att sedan starta så är tjutandet borta och det går att puttra vidare. Hur löser jag detta?
  4. Snygg och trevlig båt / hemsida. Snacka om billig i drift, imponerande Senast ändrad av NOsilence | 07 mars 2009 | 21:36
  5. Själv köpte jag en Maxi 95 för några veckor sedan. Jäklar i havet vad mycket plats det finns. Rattstyrningen är kanon och något som jag hade som krav. (uppskattas mer av tjejen också faktiskt). En annan fin grejj med Maxi 95:an är ju akterruffen. Men visst håller jag med dig, galet att båtar kan vara så jäkla dyra... Med tanke på att de tillverkades för 30 år sedan..... Lycka till med letandet!
×
×
  • Skapa nytt...